آفتاب
رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو:

2واکسن در صورت تامین منابع وارد طرح واکسیناسیون کشور می‌شوند

2واکسن در صورت تامین منابع وارد طرح واکسیناسیون کشور می‌شوند

تهران- ایرنا- رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: در صورت تخصیص منابع مالی مناسب به وزارت بهداشت، 2 واکسن پنوموکوک و روتا ویروس وارد طرح واکسیناسیون کشوری می‌شوند.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، علی واشقانی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: مهم‌ترین مسئله در مورد ورود واکسن‌های جدید به طرح واکسیناسیون، تامین منابع مالی پایدار است، زیرا نمی‌توان پس از آغاز طرح واکسیناسیون یک نوع واکسن، آن را متوقف کرد و باید پیش از اجرای آن، از تامین مستمر منابع اطمینان پیدا کرد.
وی ادامه داد: آخرین تغییر در برنامه واکسیناسیون کشور تبدیل واکسن سه ‌ظرفیتی (دیفتری، کزاز و سیاه ‌سرفه) به 5 ظرفیتی (دیفتری، کزاز، سیاه‌ سرفه، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا تیپ ب) بود که در اواخر سال 93 صورت گرفت و ‌پس از آن تغییر خاصی در طرح واکسیناسیون کشور رخ نداده است.
رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت اضافه شدن 2 واکسن پنوموکوک و روتا ویروس را به طرح واکسیناسیون توصیه کرده و بر این اساس وزارت بهداشت ورود واکسن روتا برای جلوگیری از ابتلا به نوعی اسهال و پنوموکوک برای ذات الریه را در برنامه خود دارد که برای ورود آن به شبکه واکسیناسیون، تامین منابع مالی ضروری است.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تخصیص 100 میلیون دلار برای تولید این 2 واکسن موافقت کردند. این اعتبار در اختیار شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند قرار گرفته، اما پروسه تولید واکسن زمان‌بر بوده و از طرفی برای تداوم اجرای آن نیازمند حمایت همه جانبه مجلس و نهادهای مرتبط هستیم.
اجتمام*9482**1440
کد N2045012

وبگردی