آفتاب

تاثیر تحولات منطقه‎ای و بین‌المللی بر امنیت ایران و افغانستان بررسی شد

تاثیر تحولات منطقه‎ای و بین‌المللی بر امنیت ایران و افغانستان بررسی شد

تهران- ایرنا- تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تاثیرگذاری آن بر شرایط امنیتی دو کشور ایران و افغانستان با حضور دریابان «علی شمخانی» و مشاوران امنیت ملی افغانستان در ادوار مختلف در کابل بررسی شد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در پایان سفر یک روزه دریابان شمخانی به افغانستان، شامگاه گذشته، مشاوران امنیت ملی ادوار مختلف این کشور در محل سفارت کشورمان در کابل با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار که با حضور زلمی رسول، رنگین دادفر سپنتا و محمد حنیف اتمر برگزار شد روند همکاری‌های امنیتی میان دو کشور در سال‌های ریاست جمهوری حامد کرزای و محمد اشرف غنی مرور شد.
به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به دعوت حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان انجام شد، برخی مقامات عالی امنیتی، نظامی و سیاسی ایران، شمخانی را همراهی کردند.
شمخانی پیش از این دیدار با عبدالهو عبدالهغ رئیس اجرایی افغانستان ملاقات کرد، بررسی راه‌های گسترش مناسبات دو جانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و همکاری‌های مشترک مرزی و منطقه‌ای از مهم‌ترین اهداف سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به افغانستان بود.
وی در جریان این سفر با حامد کرزای رئیس جمهوری سابق افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
سیام**1058** 1055
کد N2044459

وبگردی