آفتاب

60 کشور برای شرکت در رقابت های کونگ فو ایران آمادگی دارند

60 کشور برای شرکت در رقابت های کونگ فو ایران آمادگی دارند

کرج- ایرنا- رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رقابت های بین المللی در این رشته ورزشی به میزبانی کشورمان خبر داد و گفت: 60 کشور برای شرکت در این دوره از رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

رضا حیدری روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان البرز افزود: برای 74 کشور دنیا از پنج قاره دعوت نامه ارسال شده که از این تعداد 60 کشور تاکنون این آمادگی را دارند تا در رقابت های جهانی به میزبانی ایران شرکت کنند.
وی با بیان اینکه تا پیش از این قرار بود رقابت های جهانی کونگ فو در 13 اسفندماه امسال برگزار شود خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت رقابت ها و برگزاری همزمان آن با رقابت های دیگری در سطح آسیا، شورای ملی المپیک آسیا از ما این درخواست را داشته تا این رقابت ها را با یک ماه تاخیر برگزار کنیم.
حیدری گفت: برنامه های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون این است که بتواند تمام برنامه هایی که نهادهای بین المللی برای ما ترسیم می کنند با هدف بالا بردن ورزش در سطح کشور و معرفی هر چه بیشتر ورزش این مرز و بوم و شناساندن اقوام و فرهنگ ایرانی به دنیا به بهترین شکل برگزار کنیم.
وی با اشاره به برگزاری مجمع جهانی کونگ فو به میزبانی ایران گفت: 30 کشور از پنج قاره جهان در این مجمع حضور پیدا می کنند.
وی ادامه داد: امروز در مسیری قرار گرفته ایم که رزم ملی ایران و اقوام ایرانی در آسیا و جهان ثبت شود.
حیدری گفت: برای دستیابی به این مهم شاید 15 تا 20 سال زمان نیاز بود اما برنامه ریزی ها به گونه ای بوده که توانسته ایم در مدت زمان کوتاهتری این رویای بزرگ را به سوی تحقق پیش ببریم.
رئیس فدراسیون کونگ فو و رزم ایرانی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های وزارت، کمیته ملی المپیک و فدراسیون این است که بتوانیم ورزشی به نام ایران و رزم ایرانی را در تمامی نهادهای بین المللی ثبت کنیم که با وجود سختی کار، تاکنون بیشتر راه را آمده ایم و تائید شدن از سوی 20 کشور آسیایی نشان از این دارد که تاکنون در این راه موفق بوده ایم.
سید علی میروکیلی با کسب 15 رای به عنوان رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی البرز انتخاب شد.
7414/ 6155
کد N2044393

وبگردی