آفتاب
معاون سازمان برنامه و بودجه:

بسیاری از جرایم مالی نتیجه سوء مدیریت است

بسیاری از جرایم مالی نتیجه سوء مدیریت است

بیرجند- ایرنا- معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بسیاری از افرادی که به خاطر جرایم مالی در زندان به سر می برند چوب سوء مدیریت را می خورند.

به گزارش ایرنا سعید نمکی روز پنجشنبه در جریان بازدید از زندان مرکزی بیرجند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زندان های ما با زندان آمریکا باید فرق کند افزود: جوان نباید در زندان باشد بلکه باید در عرصه اشتغال باشد.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، وجود زندانیان جرایم مالی را نتیجه اقتصاد مریض و رانتی دانست و گفت: بسیاری از اینها گناهی ندارند بلکه گناه آنها سوء تدبیر است.
وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که این افراد به خصوص به علت جرایم اقتصادی، پایان هفته در کنار خانواده ها باشند.
نمکی ادامه داد: فرزندی که پدرش به خاطر ورشکستگی زندان افتاده و به مدرسه می رود خجالت می کشد در صورتی که اگر آخر هفته پدر درکنارش باشد آسیب اجتماعی کم شده و حیثیت آنان بر می گردد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین قول مساعد داد در این خصوص کمک کند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: از ابتدای امسال تاکنون 104 زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شده اند.
علی هاشمی اظهار داشت: 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی این افراد بوده که شاکیان 5 میلیارد و 850 میلیون تومان را بخشیدند و بقیه هم توسط خیرین و ستاد دیه کمک شده است.
وی ادامه داد: همچنین امسال از طریق برنامه ماه عسل نیز 60 زندانی غیرعمد استان آزاد شده اند.
همچنین معاون سازمان برنامه و بودجه از 13 کارگاه فنی و حرفه ای و اشتغال در زندان بیرجند بازدید کرد که در این ارتباط به روز رسانی تجهیزات این کارگاه ها با مبلغ یک میلیارد و 523 میلیون تومان از جمله موارد مطرح شده بود.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور چهارشنبه شب در سفر به خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
بازدید از چندین پروژه عمرانی و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی از برنامه های سفر وی به استان است.
9893 * 6054
کد N2044304

وبگردی