آفتاب

نامه استیضاح حجتی تقدیم رئیس‌جمهور شد/ جلسه استیضاح یکشنبه برگزار می‌شود

نامه استیضاح حجتی تقدیم رئیس‌جمهور شد/ جلسه استیضاح یکشنبه برگزار می‌شود

یوسف‌نژاد گفت: ما به عنوان هیئت رئیسه مجلس استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار هفته آینده قرار خواهیم داد که در روز یکشنبه این استیضاح انجام شود.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت برگزاری جلسه استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما مقدمات کار را برای انجام استیضاح وزیر جهاد کشاورزی فراهم کرده‌ایم که روز یکشنبه این استیضاح انجام شود.

وی تاکید کرد: در راستای این اقدام هیئت رئیسه مجلس نامه‌ای را به آقای رئیس‌جمهور نوشته که در آن ذکر شده در صورت تمایل می‌توانند خودشان در صحن مجلس حضور بهم برسانند. همچنین به وزیر جهاد کشاورزی هم طی نامه‌ای اعلام کردیم که جلسه استیضاح روز یکشنبه انجام خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ۳۵ نفر این استیضاح را امضا کرده‌اند، تصریح کرد: آمادگی این را داریم که روز یکشنبه این استیضاح را برگزار کنیم اما برای برگزار نشدن جلسه استیضاح تنها یک راه وجود دارد و آن هم این است که همه امضاکنندگان امضای خودشان را پس بگیرند و تعداد امضاها به صفر برسد.

یوسف‌نژاد با اشاره به جلسه علی لاریجانی با استیضاح‌کنندگان گفت: جلسه آقای لاریجانی با استیضاح‌کنندگان جنبه مساعدت و حل مساله داشت هر چند که رئیس مجلس تاکید داشتند که استیضاح حق نمایندگان است. رئیس مجلس تلاش داشت که بتوانیم به فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی کمک کنیم.

وی افزود: تمامی کسانی که در آن جلسه حضور داشتند امضاهای خود را جهت استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پس گرفتند اما تعداد امضاها به صفر نرسیده است.

یوسف‌نژاد عنوان کرد: ما به عنوان هیئت رئیسه مجلس استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار هفته آینده قرار خواهیم داد که در روز یکشنبه این استیضاح انجام شود.

کد N2043854

وبگردی