آفتاب

جمهوری آذربایجان مصمم به گسترش روابط با ایران است

جمهوری آذربایجان مصمم به گسترش روابط با ایران است

تبریز- ایرانا- سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: مصمم به توسعه و گسترش روابط خود در تمامی عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش ایرنا، علی نقی حسین اف روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: روسای جمهوری دو کشور روابط نزدیکی با هم دارند که نشان دهنده نزدیکی دولت هاست.
وی با اشاره به اینکه ایرانیان علاقه بسیار زیادی برای دیدن آثار تاریخی جمهوری آذربایجان دارند، ادامه داد: بعد از روسیه بیشترین آمار گردشگران ورودی به جمهوری آذربایجان متعلق به ایران است.
حسین اف تاکید کرد: آماده گسترش مناسبات فرهنگی و هنری و گردشگری با ایران در کنار مسایل اقتصادی هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: این مشترکات، مبنای تحکیم روابط و همکاری‌های ما با جمهوری آذربایجان است .
محمد رضا پورمحمدی با اشاره به اراده ملی ایران و آذربایجان برای استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: آذربایجان شرقی زمینه‌های بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی به دنبال ایجاد فشار و تحریم ها بر علیه ایران است تا ارتباط ما با جهان محدود شود، ادامه داد: این دوره تحریم گذراست و امیدواریم همسایگان ما با گسترش روابط اقتصادی در کنار ما باشند.
آذربایجان شرقی با ۴۵ هزار و 481 کیلومتر مربع مساحت، حدود ۲٫۸ درصد از وسعت کل ایران را به خود اختصاص داده‌است. این استان ۲۰۰ کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد.
6120/518
کد N2042569

وبگردی