آفتاب

۱۰۰ کارگر کارخانه مخازن تحت فشار «کاووش» بیکار شدند

۱۰۰ کارگر کارخانه مخازن تحت فشار «کاووش» بیکار شدند

صبح امروزحدود ۱۰۰ کارگری که در کارخانه سازنده مخازن تحت فشار «کاوش» (سانکا) در قزوین مشغول کار بودند پس از اتمام قرارداد کاری، بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه مخازن تحت فشار «کاووش» از بیکاری حدود ۱۰۰  کارگر واحد سازنده مخازن تحت فشار «کاوش» (سانکا) واقع در شهر صنعتی البرز در قزوین به دلیل اتمام قرارداد کار خبر می‌دهند.

براساس این اطلاعات؛ حدود ۱۵۰ کارگر در این واحد مشغول به کار هستند اما از روز سه‌شنبه هفته گذشته شائبه تعدیل تعدادی از کارگران مطرح شد و در نهایت صبح امروز (۴ دی ماه) حدود ۱۰۰ نفر به دلیل پایان مدت قرارداد شغل خود را از دست دادند.

طبق اظهارات کارگران؛ هریک از این کارگران نزدیک به ۱۴ سال سابقه کاری دارند و قرارداد کاری آنها در زمان اخراج خاتمه یافته است.

این کارگران با یادآوری اینکه هنوز نزدیک به ۵۰ کارگر در این دو واحد مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و این نگرانی را به وجود آورده است که همکاران باقیمانده نیز به سرنوشتی مشابه مبتلا شوند.

بنا بر ادعای کارگران، مشکلات این کارخانه از زمان آغاز تحریم‌های اقتصادی شروع شده و از مدتها قبل این واحد برای تامین مواد اولیه تولید و فروش محصولات دچار  مشکل شده است.

براساس گزارش کارگران، باوجود بیکار شدن این ۱۰۰ کارگر قراردادی، هنوز آنان بابت سنوات‌شان طلبکارند.

به گفته این کارگران، پیش از این نیز حدود ۵۰ نفر از کارگران کارخانه با اتمام قرارداد کار تعدیل شده بودند.

کد N2042448

وبگردی