آفتاب
حاشیه های آبی مجلس؛

اعتراض نمایندگان سه استان به بحران آبی و قول رییس جمهوری

اعتراض نمایندگان سه استان به بحران آبی و قول رییس جمهوری

تهران-ایرنا- نمایندگان استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان برای رسیدگی به وضعیت آبی این استان ها در هنگام سخنان رییس جمهوری اعتراض کردند که دکتر روحانی برای حل مشکلات آنان قول داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی ساعت 8:16 دقیقه به ریاست علی لاریجانی و با حضور 199 نماینده آغاز شد.
**در بدو ورود رییس جمهوری بسیاری از نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان های جنوبی کشور شروع به صحبت کردن با وی کردند به طوری که برای دقایقی ورود رییس جمهوری به مجلس با تاخیر مواجه شد.
**زمانی که رییس جمهوری و محمد باقر نوبخت رییس سازمان صدا و سیما بر صندلی نشستند نمایندگان استان های جنوبی کشور برای حل بحران کم آبی استان هایشان شروع به صحبت کردن با نوبخت و رییس جمهوری کردند.
در ادامه نمایندگان اصفهان که چندی پیش به دلیل کم آبی این استان استعفا داده بودند، شروع به صحبت کردن با نمایندگان استان های جنوبی کشور کردند.
**نهایتا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از دکتر روحانی خواست تا در جایگاه قرار گیرد و از بودجه سال 98 کل کشور دفاع کند.
** رییس جمهوری نیز در بدو سخنانش ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ارتحال برادر گرامی حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی، رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که پس از ماه ها درد بدرود حیات گفتند خدمت مردم ایران، شما نمایندگان و بیت معظم ایشان تسلیت عرض می کنم.
**در هنگام سخنرانی رییس قوه مجریه، نمایندگان استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در اعتراض به وضعیت آب استان هایشان مقابل جایگاه هیات رییسه مجلس ایستاده بودند.
در میانه صحبت های رییس جمهوری جمعی از نمایندگان استان خوزستان شروع به فریاد زدن کردند و مانع سخنرانی رییس جمهوری شدند. قاسم ساعدی نماینده شوش و هدایت الله خادمی نماینده ایذه در اعتراض به وضعیت آب خوزستان شروع به فریاد زدن کردند که رییس جمهوری برای دقایقی سخنرانی خود را قطع کرد.
لاریجانی رییس مجلس خطاب به آنان گفت: من از قبل با شما صحبت کردم چرا نظم جلسه را این طور به هم می ریزید، درست نیست که برای یک مشکل این گونه می کنید.
در ادامه اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به سمت این نمایندگان رفته و با آنان صحبت کرده و آنان را به صندلی های خود هدایت کردند.
رییس جمهوری گفت: از ابتدای سخنانم جمعی از نمایندگان اینجا ایستاده اند و اعتراض دارند اما مشکل آب برای ما اهمیت دارد و فرقی هم میان استان ها وجود ندارد، قول می دهیم جلسه شورای عالی آب بیشتر تشکیل شود.
عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در این باره در جمع خبرنگاران گفت: پس از اعتراضات جمعی از نمایندگان قرار شد بعداز پایان اظهارات رییس‌جمهوری در مجلس جلسه‌ای با او برای بررسی موضوع آب داشته باشیم.
سیام*9121**1336
کد N2041816

وبگردی