آفتاب

7 پروژه ایران نامزد طرح برتر اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی شد

7 پروژه ایران نامزد طرح برتر اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی شد

تهران- ایرنا- چهار پروژه دولتی و سه طرح بخش خصوصی از ایران بین نامزدهای برترین پروژه های اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی(دبلیو.اس.آی.اس)* قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اجلاس جامعه اطلاعاتی جهانی درباره فناوری اطلاعات، ارتباطات و جامعه اطلاعاتی هر سال در ژنو سوییس برگزار می‌شود.
نخستین و دومین دوره این اجلاس با پشتیبانی سازمان ملل متحد در سال‌های ۲۰۰۳ در ژنو و ۲۰۰۵ در تونس برگزار شد.
پس از این تاریخ هر سال در ماه می نشستی با میزبانی اتحادیه بین‌المللی مخابرات و همکاری برخی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی برای پیگیری مصوبات آن 2 اجلاس برگزار می شود.
در این نشست همه کشورهای داوطلب و امضاکنندگان مصوبه اجلاس، برنامه‌های خود برای توسعه پایدار و اجرای دستور کار اجلاس را (که برای سال 2030 میلادی تعریف شده است) ارائه می کنند.
پس از آن، طرح های ارایه شده از سوی هر کشور برای ارزیابی و انتخاب به عنوان پروژه های موفق جهان، به مراحل ارزیابی راه می یابد.
تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: این وزارتخانه در این دوره مسابقه انتخاب پروژه‌های موفق جهان با سه پروژه 'دریافت شکایت، انعکاس ، پیگیری و رسیدگی به شکایت متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور)'، 'سامانه صدور مجوزهای کسب و کار کشور(سام)' و 'نقشه ملی استعلامات و اطلاعات مجوزهای کشور (نما)'، شرکت کرده بود.
معاونت امور اقتصادی این وزارتخانه علاوه بر اخذ تایید چاپ پروژه در مستندات سال 2019، تاییدیه های داوری و حضور در مرحله انتخاب پنج پروژه برتر جامعه اطلاعاتی جهانی برای هر سه سامانه را دریافت کرد و برای کسب عنوان پروژه‌ برتر دنیا، به دنبال جلب رای کاربران سامانه‌های پیشخوان مجوزهای کشور در سایت اجلاس است.
پروژه های ثبت شده تنها پروژه‌های منتخب از ایران در بخش خط عمل های مورد اشاره اجلاس است که برای نخستین بار به این مرحله رقابت راه می یابد.
در این دوره از بخش دولتی ایران، یک طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 2 پروژه وزارت اموراقتصادی و دارایی و یک طرح مشترک از این 2 وزارتخانه در فهرست نامزدهای طرح های برتر قرار دارد.
.........................................
* World Summit on the Information Society

اقتصام*6984*1961*
کد N2041422

وبگردی