آفتاب

بزرگترین کوچ گروهی غیرنظامیان از منطقه داعش در شرق فرات

بزرگترین کوچ گروهی غیرنظامیان از منطقه داعش در شرق فرات

ایسنا نوشت: پس از تصمیم واشنگتن برای خروج از سوریه و نگرانی از حمله احتمالی ترکیه و آغاز درگیری‌هایی میان همه طرف‌ها در آنجا، مناطق واقع در شرق فرات در حومه شرقی دیرالزور سوریه شاهد کوچ هزاران غیرنظامی است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با ده‌ها خودرو حدود ۴۰۰۰ سالمند، زن و کودک را از منطقه داعش در سواحل شرق فرات خارج کرده و آنها را به میدان نفتی العمر که یک پایگاه ائتلاف ضد داعش است و نیز پایگاه‌های دیگری منتقل کردند که دور از خطوط درگیری هستند. قرار است در ادامه این غیرنظامیان در اردوگاه‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک تقسیم شوند.

طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این بزرگترین کوچ دسته‌جمعی از منطقه داعش در شرق فرات پس از تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه محسوب می‌شود.

برخی منابع به دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کردند، داعش قصد دارد کسانی را که هنگام فرار از این منطقه بازداشت می‌کند، اعدام کند، در واقع کسانی که از این منطقه فرار می‌کنند، جان خود را به خطر می‌اندازند.

طبق گزارش این مرکز، در میان این افراد برخی از داعشی‌ها هم وجود دارند که خود را در میان نظامیان فراری پنهان کرده‌اند.

رسانه‌های داخلی سوریه از مهاجرت ده‌ها خانواده از شهرک‌ها و روستاهای تحت کنترل نیروهای قسد در حومه دیرالزور به مناطق شمال سوریه تحت کنترل گروه‌های مخالف خبر دادند.

52310

کد N2041074

وبگردی