آفتاب

تاکید بر حفظ استقلال و یکپارچگی بیمه و درمان تامین اجتماعی/درمان بخش جدایی‌ناپذیر سازمان است و هرگونه دست‌اندازی به ان محکوم است

تاکید بر حفظ استقلال و یکپارچگی بیمه و درمان تامین اجتماعی/درمان بخش جدایی‌ناپذیر سازمان است و هرگونه دست‌اندازی به ان محکوم است

اعضای کمیته‌های بیمه و درمان سراسر کشور در همایش یک روزه که در محل بیمارستان امام رضا(ع) قم برگزار شد، بر حفظ استقلال و یکپارچگی بخش‌های مختلف سازمان ازجمله درمان مستقیم به عنوان بخش جدایی ناپذیر سازمان تامین اجتماعی تاکید نمودند.

به گزارش ایلنا، همایش یکروزه کمیته‌های بیمه و درمان سراسر کشور به میزبانی مدیریت درمان استان قم و با حضور حسن صادقی (رییس کمیته‌های بیمه و درمان)،اکبر شوکت (عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) دیباجی (نماینده معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی) و اعضای کمیته‌های بیمه و درمان سراسر کشور برگزار شد.

داود علیمحمدی (مدیر درمان استان قم) ضمن خوشامدگویی به اعضای کمیته‌های بیمه و درمان سراسر کشور گفت: بسیار خرسندم در این همایش شاهد دلسوزهای ارزشمند و دیدگاه‌های مختلفی از سوی شرکای تامین اجتماعی برای بهبود فرایندهای بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی برای افزایش رضایتمندی هستیم که امیدوارم با فعالیت‌های  دقیق کارشناسی مسائل و مشکلات برطرف شود.

در این مراسم نمایندگان کمیته‌های بیمه و درمان به حفظ یکپارچگی بیمه و درمان سازمان تامین اجتماعی، گسترش پوشش خدمات دندانپزشکی به دلیل هزینه‌های سنگین آن بر بیمه‌شدگان، همکاری وزارت بهداشت مبنی بر تامین نیروهای متخصص مراکز درمانی تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بیشتر به بیش از ۴۵ میلیون بیمه شده، سرمایه‌گذاری بهینه منابع کارگران و بیمه‌شدگان و توجه به اقتصاد درمان در تصمیم‌گیری‌ها با رویکرد استفاده بهینه منابع و امکانات درمانی تاکید کردند.

در ادامه مراسم حسن صادقی (رییس کمیته بیمه و درمان سراسر کشور) بر مراقبت از اموال کارگران و بیمه‌شدگان و توجه به ایجاد تکالیف قانونی همراه با تامین منابع مالی آن بر سازمان تامین اجتماعی تاکید نمود.

وی گفت: درمان بخش جدایی‌ناپذیر سازمان است و هرگونه دست‌اندازی به آن محکوم است و مطمئنا جامعه کارگری پاسخ سختی به آن خواهند داد. 

وی با یادآوری این نکته که با اجرای طرح تحول  نظام سلامت چه تحولی از لحاظ هتلینگ و ارتقای خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی اتفاق افتاده که این بار به دنبال تصاحب  مراکز ملکی سازمان هستند، بیان کرد: ظاهرا برای این آقایان تصاحب به ناحق حق‌الناس مفهومی ندارد.

وی در خصوص ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی مراکز ملکی گفت: بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد روش اداره‌ای مراکز به شکل سنتی آن جوابگوی نیازهای بیمه‌شدگان نیست بنابراین باید تغییراتی در نحوه اداره مراکز درمانی ایجاد شود و پیشنهاد این موضوع از سوی ما بوده و هلدینگ درمان نیز به همین خاطر تشکیل شد اما ما در خصوص ترکیب اعضای کمیته ایرادات جدی داشته و داریم و معتقدیم که باید اولا نمایندگان بیمه‌شدگان در این کمیته حضور داشته باشند و ثانیا ترکیب کمیته از لحاظ تخصص باید دربرگیرنده تخصص‌های مختلف و مرتبط باشد.

صادقی از هیات مدیره سازمان خواست که این موضوع را جدی بگیرند. وی افزود: اگر توجهی به این مهم نشود فقط تولیت بخشی از درمان از معاونت به هلدینگ منتقل شده و در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.

اکبر شوکت (عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) نیزگفت: اجرای طرح تحول سلامت نیز بار مالی سنگینی بر دوش سازمان تامین اجتماعی ایجاد نموده است و سازمان را در ایجاد تعهدات خود دچار مشکل کرده است که در زمینه اجرای طرح تحول سلامت  نیاز به بازنگری اساسی است.

دیباجی (نماینده معاونت درمان) در این همایش درخصوص خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به تبادل نظر با اعضای همایش پرداخته و نسبت به سوالات مطرح شده پاسخ‌های لازم را ارائه نمود.

چگینی، زینالی، بیات، ملکی، مختاری، اصلانی، علیپور و حیدری به بیان نظرات کارشناسی پرداختند.

گزارش چگینی در خصوص تعرفه‌های اروتز و پروتز بود. وی گفت: باتوجه به افزایش چند ده برابری قیمت‌ها ثابت مانده بسیار قابل توجه بود به عنوان مثال پرداختی بابت عصا و واکر به ترتیب ۵ و ۶ هزار تومان است که خواهان اصلاح جدول براساس قیمت‌های واقعی شدند.

کد N2040635

وبگردی