آفتاب

مرد طلایی دو و میدانی ایران در جاکارتا:هدفم فینال المپیک است

مرد طلایی دو و میدانی ایران در جاکارتا:هدفم فینال المپیک است

تهران- ایرنا- حسین کیهانی که در دوی 3 هزار متر با مانع در بازی های آسیایی جاکارتا به مدال طلا رسید، این روزها تمریناتش را برای حضوری موفق در المپیک توکیو و راهیابی به فینال این بازی ها پیگیری می کند.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره شرایط آماده سازی خود در مسیر المپیک اظهار کرد: در اردوی ملی بودم و زیر نظر آقای سجاد مرادی تمریناتم را انجام دادم. چند روز استراحت داشتم تا کنار خانواده باشم و دوباره تمرینات را آغاز می کنیم. اردوهای من به صورت منظم ادامه خواهد داشت تا ان شاءالله با تمام توان در رقابت های سال آینده شرکت کنم.
کیهانی در پاسخ به این سوال که آیا در فصل زمستان هم تمریناتش در یاسوج خواهد بود؟ بیان کرد: تا امروز که در یاسوج بودم و از این به بعد هم طبق برنامه ریزی که آقای مرادی انجام می دهد تمرین ها ادامه پیدا خواهد کرد. تا پایان سال باید تمرینات به صورت منظم برگزار شود تا بدنم به آمادگی مطلوبی برسد.
ملی پوش دو و میدانی ایران با اشاره به رقابت های سال آینده اش گفت: امسال که فقط تمرین دارم، اما سال آینده قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان پیش رویم است و برای آنها آماده می شوم. با توجه به اینکه بین دو مسابقه نزدیک به پنج ماه هم فرصت دارم شرایط مطلوب است و می توانم با بهترین وضعیت برای هر دو مسابقه آماده شوم. به هر حال هم قهرمانی آسیا و هم قهرمانی جهان برایم اهمیت بسیار زیادی دارند.
دارنده مدال طلای دوی 3 هزار متر با مانع در بازی های آسیایی درباره لژیونر شدنش و حضور در لیگ عراق بیان کرد: من سال گذشته نیز برای تیم الشرطه عراق دویدم و امسال اگر شرایط مطلوب باشد به این کشور می روم و مسابقه می دهم. این موضوع هم می تواند به آمادگی بیشتر من کمک کند. با توجه به اینکه لیگ ایران شرایط خوبی ندارد، آنجا فرصت بهتر است.
او در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت لیگ و قراردادهای عراق بهتر از ایران است؟ تصریح کرد: نمی خواهم بگویم ایده آل است، اما از ایران بهتر است و می توانم آنجا مسابقه هم بدهم و به آمادگی برسم.
کیهانی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر در نحوه کسب سهمیه المپیک، شانس خودش را برای حضور در توکیو 2020 چگونه ارزیابی می کند؟ بیان کرد: نحوه کسب سهمیه المپیک بسیار دشوار شده است، اما با توجه به رکوردی که دارم می توانم ورودی المپیک را کسب کنم. خدا را شکر من توانسته ام رکورد خوبی را به ثبت برسانم و قطعا با تکرار آن در رقابت های پیش رو می توانم به المپیک هم برسم.
دارنده مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا در پاسخ به این سوال که هدفش از حضور در المپیک چیست؟ گفت: قطعا به دنبال حضور صرف در المپیک توکیو نیستم. تمام تلاش من این است که بتوانم به فینال المپیک برسم. البته با توجه به رکوردی که دارم به مدال هم فکر می کنم. رکورد من سال گذشته در رقابت های قهرمانی جهان به مقام پنجم رسید و این یعنی شرایط خوبی دارم و اگر حمایت ها بیشتر باشد و بتوانم با خیال آسوده تمرین کنم، قطعا می توانم موفق باشم.
ملی پوش دو و میدانی ایران با اشاره به اهمیت حمایت مسوولان از دو و میدانی بیان کرد: مجید کیهانی رئیس فدراسیون تلاش می کند شرایط را مهیا کند. من هم همیشه حواسم بوده که پول بیت المال را هزینه الکی نکنم و به همین دلیل همیشه در ایران تمرین کرده ام و به خارج از کشور نرفته ام. نگاه مسوولان ورزش باید به دو و میدانی بهتر شود و آنها با حمایت از این رشته شرایط ورزشکارانش را بهتر کنند.
کیهانی با بیان این مطلب که حمایت مسوولان از دو و میدانی تاثیر مستقیم و مثبتی بر همه قسمت های این رشته می گذارد، گفت: به نظر من دو و میدانی با حمایت های ویژه، می تواند نتایج خوبی کسب کند. ورزشکاران ما این اعتماد به نفس و قدرت را دارند که در رقابت های جهانی و المپیک هم نتیجه خوب بگیرند. هرچقدر این حمایت ها بیشتر باشد وضعیت این رشته نیز رو به رشد خواهد بود.
او با اشاره به وضعیت لیگ دو و میدانی افزود: من خودم از منتقدهای لیگ هستم و انتظارمان این است که حمایت از ورزشکارانی که در آسیا و جهان افتخار آفرینی کرده اند و با ارزش ترین مدال های بازی های آسیایی را بدست آورده اند، بهتر باشد. دو و میدانی پتانسیل بالایی دارد، اما چرا بالاترین قراردادش باید 15، 16 میلیون یا نهایت 20 میلیون تومان باشد. حامی مالی هست، اما آنها باید از دو و میدانی بیشتر حمایت کنند. چرا باید تفاوت قرارداد ورزشکاران در رشته های مختلف مثل دو و میدانی و فوتبال این قدر زیاد باشد؟
دارنده مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا و قهرمانی آسیای سال 2017 درباره عدم حضورش در جلسه کمیته ملی المپیک گفت: قرار بود در این جلسه از من تقدیر شود و پاداش رکوردشکنی ام را بگیرم، اما متاسفانه کاری برایم پیش آمد و از مسوولان عذرخواهی کردم و قرار است این مراسم در جلسه بعدی انجام شود.
ورزشی**ع-ح**1584
کد N2039479

وبگردی