آفتاب

حقوق چند درصد افزایش می یابد؟ مبلغ یارانه تغییر می کند؟

حقوق چند درصد افزایش می یابد؟ مبلغ یارانه تغییر می کند؟

تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ به مجلس در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه یکی از موضوعات مهم خبری امروز بود؛ لایحه‌ای که طبق گفته‌های رییس سازمان برنامه و بودجه، انقباضی تهیه و بخش‌های هزینه‌ای آن اصلاح شده است.

به گزارش ایسنا، ایجاد اصلاحات در بخش‌های هزینه‌ای، افزایش ۲۰ درصدی حقوق، عدم تغییر مبلغ یارانه‌ها و عدم تغییر قیمت سوخت از جمله موضوعاتی است که امروز می‌شد از صحبت‌های محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه استنباط کرد. او گفت: با توجه به نظری که وجود داشته اصلاحات در لایحه انجام شده است و در نهایت با نظر و هماهنگی دو قوه مجریه و مقننه لایحه احتمالا یکشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری رسما از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

نوبخت اعلام دیگری درباره‌ی لایحه بودجه داشت و گفت که لایحه بودجه سال آینده با نگرش دو ساله تنظیم شده است. البته وی جزئیاتی در این باره اعلام نکرد، اما بر این تاکید داشت که لایحه را به گونه‌ای بازنگری کردند که بتوانند بیش از گذشته کشور را در مقابل تحریم‌ها مقاوم کنند.


ریزش دلار ادامه می‌یابد؟


در حالی که روز چهارشنبه هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها پنج رقمی شده بود، بار دیگر این نرخ به زیر ۱۰ هزار تومان سقوط کرد و امروز بانک‌ها

هر دلار آمریکا را ۹۹۰۰ تومان می‌خریدند.


در خبر دیگری رییس کل بانک مرکزی، ضمن مطلوب ارزیابی کردن ذخایر ارزی ایران عنوان کرد: تسلط و احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت‌تر از همیشه است و سیاست‌های بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی‌شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی تداوم می‌یابد. عبدالناصر همتی این را هم گفت که بانک مرکزی از سپرده‌های مردم صیانت لازم را انجام خواهد داد.


ثبات بازار طلا و سکه پس از یلدا


طلا و سکه تقریبا در بازار امروز روند با ثبات و بدون نوسانی را تجربه کرد و قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر به ایسنا گفت: اگرچه برخی به دنبال آشفته شدن بازار سکه و طلا به نفع خود هستند اما اقدامات مسوولان اقتصادی دولت و بانک مرکزی نشان می‌دهد که هدف آن‌ها این است که تا پایان سال ثبات و ارزانی طلا و سکه در کنار بازار ارز را ادامه دهند و به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا برخی نتوانند در سه ماه پایانی امسال بازار را به زیان مردم و به نفع خود با نوسان و چالش همراه کنند.


امشب پایان مهلت ثبت‌نام کارت سوخت


مالکان خودرو و موتورسیکلت تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی با مراجعه به سامانه اینترنتی www.mob.gov.ir، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #۴* اقدام و خودروهای عمومی و دولتی نیز به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند. پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، اطلاعات دریافتی دسته‌بندی، پالایش و فیلتر می‌شود و آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان به صورت مشخص اعلام خواهد شد. بنا به گفته‌ی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افرادی که با وجود داشتن کارت سوخت اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، مالکانی که کارت سوخت آن‌ها در پست باقیمانده است و مالکان خودروهای اسقاطی در صورت ثبت‌ درخواست از فهرست نهایی ثبت‌نام‌کنندگان حذف خواهند شد.


آلمان ماهان‌ایر را تحریم کرد


طبق اعلام روزنامه  بیلد آلمان، به نظر می‌رسد که دولت آلمان نیز قصد دارد در راستای تحریم‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران و اظهارات بی‌اساس سرویس‌های امنیتی آمریکا درخصوص اینکه همکاری شرکت‌های آلمانی با ماهان ایر امنیت شهروندان و مسافران آمریکایی حاضر در فرودگاههای آلمان را به مخاطره می‌اندازد، شرکت هواپیمایی ماهان ایر را از پرواز و رفت و آمد از فرودگاههای این کشور بازدارد. این تصمیم که قرار است از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز و اعمال شود، هنوز توسط هیچ یک از مقامات رسمی دولت آلمان تایید نشده و زمان دقیقی نیز برای اجرای آن اعلام نشده است.


مسکن اجتماعی به پایان رسید؟


خبر دیگر از حوزه راه و شهرسازی به احتمال پایان یافتن عنوان مسکن اجتماعی مربوط می‌شود. اظهارنظر امروز وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که «مسکن با پسوند را قبول ندارم» می‌تواند دلالت بر این موضوع باشد که برنامه‌ای تحت عنوان «مسکن اجتماعی» دیگر دنبال نخواهد شد. البته طی چند سال اخیر اهدافی که تحت نام مسکن اجتماعی می‌توانست دنبال شود در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تا حدودی اجرایی شد.


انتهای پیام



                         
کد N2038964

وبگردی