آفتاب

شناسایی باند سرقت‌های خشن در زاهدان

شناسایی باند سرقت‌های خشن در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند سرقت مسلحانه و خشن در زاهدان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به پرونده انهدام یک باند سرقت مسلحانه و خشن در زاهدان اشاره کرد و گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر سرقت مسلحانه خودروی پژو ۴۰۵ در محور " زاهدان – زابل " در مردادماه سال جاری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات راننده مال باخته مشخص شد سه مرد جوان خودرو او را به مقصد شهرستان " زابل " دربست کرایه کرده و در بین راه در محلی خلوت با یک قبضه سلاح کلت قصد زورگیری خودرو را داشتند که با مقاومت راننده یک گلوله به کتفش شلیک کرده و خودرو را به سرقت بردند.

این مقام ارشد انتظامی ابراز کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات مال باخته تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه آغاز تا اینکه هفته گذشته با هوشیاری یکی از تیم های پلیس آگاهی خودروی مسروقه که با پلاک مخدوش در یکی از خیابان های شهر زاهدان در تردد بود شناسایی شد.

راننده این خودرو پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های به عمل آمده اعلام کرد که خودرو را مدتی پیش از سه  مرد جوان خریداری کرده و هیچ ارتباطی با اعضای این باند ندارد.

وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با سرنخ های جدید تحقیقات میدانی گسترده ای را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی عاملان این سرقت مسلحانه را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و در اقدامی ضربتی درحاشیه شهر زاهدان دستگیر کردند.

سردار قنبری ابراز داشت: با توجه به گزارش سرقت های مشابه در شهر زاهدان و شهرهای مجاور تحقیقات از اعضای این باند سرقت های خشن مسلحانه با هماهنگی مقام قضائی برای کشف جرایم احتمالی و دیگر همدستان آنها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: پلیس اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم و امنیت آسایش  شهروندان را پایمال کنند و در صورت هر گونه اقدام غیر قانونی با هنجار شکنان  برخورد قاطع خواهد شد.

کد N2038690

وبگردی