آفتاب

هفته تئاتر ایران در روسیه برگزار می‌شود

هفته تئاتر ایران در روسیه برگزار می‌شود

هفته تئاتر ایران همزمان با روز جهانی تئاتر توسط «مرکز فرهنگ موسیقیایی ملل کنسرواتوری چایکفسکی مسکو» و با همکاری تئاتر اوکولا با مدیریت سولماز همت‌زاده در شهر مسکو اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، هفته فرهنگی تئاتر ایران در روسیه، برای نزدیکی بیشتر فرهنگ ایران و روسیه و شناخت بهتر تئاتر ایران از ۲۸ مارچ ۲۰۱۹ برابر با ۷ فروردین ۱۳۹۸ به مدت یک هفته در شهر مسکو برگزار خواهد شد.

سولماز همت‌زاده مدیریت برگزاری هفته تئاتر ایران در مسکو در مورد زمان و چگونگی برگزاری  برنامه‌های این هفته گفت: این هفته تئاتر توسط «مرکز فرهنگ موسیقیایی ملل کنسرواتوری چایکفسکی مسکو» و با همکاری «تئاتر اوکولا» از ۷ تا ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ با اجرای کنسرت موسیقی سنتی و اجرای هنرمندان نمایش‌های آیینی سنتی از جمله تغذیه نقالی سیاه بازی و... افتتاح خواهد شد و سپس اجرای چهار نمایش از ایران در چهار شب و یک اثر مشترک بین ایران و روسیه با بازیگران روس و ایران نیز در این هفته به اجرا در خواهد آمد.

مدیر برگزاری هفته تئاتر ایران در روسیه در مورد چگونگی انتخاب نمایش‌ها برای اجرا در این هفته تئاتر و کار مشترک بین ایران و روسیه و نام گروه‌های انتخابی، گفت: یک گروه سه نفره در یک سال گذشته اجراهای گروه‌های نمایشی را در حال رصد کردن هستند و از بین آنها چهار گروه انتخاب خواهد شد که نام آنها در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. در مورد کار مشترک نیز در حال تمرین هستیم که چند بازیگر ایرانی و روس در این پروژه حضور دارند.

همت‌زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته پروژه از سیب سرخ تا آبی دریا را در روز جهانی تیاتر با اجرای یک گروه تئاتر و موسیقی در شهر مسکو برگزار کرده است. با همفکری و استقبال مرکز فرهنگ موسیقیایی «ملل کنسرواتوری چایکفسکی مسکو» و تئاتر «اوکولا» تصمیم گرفته شد این بار هفته تئاتر ایران را هم‌زمان با روز جهانی تئاتر در شهر مسکو برگزار کنیم.

کد N2038602

وبگردی