آفتاب

با ۲۴ ساعت آموزش همگانی در مدارس نمی توان راهی از پیش برد

با ۲۴ ساعت آموزش همگانی در مدارس نمی توان راهی از پیش برد

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش همگانی که موضوع بسیار مهمی است، افزود: با ۲۴ ساعت آموزش همگانی در مدارس نمی توان راهی از پیش برد و لازم است باید یک واحد درسی به این موضوع اختصاص یابد، کما اینک در کشور ژاپن این موضوع وجود دارد و مردم خود مدیریت می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر محمودرضا پیروی در جلسه‌ مشترک وزیر آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر، استانداری و نمایندگان مردم در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حادثه دردناک آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان و کشته شدن تعدادی از دانش آموزان، گفت: همه ما باید برای حل این‌ مشکل تلاش کنیم و باید این تلاش سریع تر به نتیجه برسد،چراکه همین‌حالا هم در فصل سرما قرار داریم و عدم وجود سیستم گرمایشی استاندارد می تواند خطرات بیشتری را برای دانش آموزان رقم بزند. وظیفه ماست تا کمک کنیم این اقدام بشردوستانه به نتایج خوبی برسد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش همگانی که موضوع بسیار مهمی است، افزود: با ۲۴ ساعت آموزش همگانی در مدارس نمی توان راهی از پیش برد و لازم است باید یک واحد درسی به این موضوع اختصاص یابد، کما اینک در کشور ژاپن این موضوع وجود دارد و مردم خود مدیریت می‌کنند.

به گفته وی، این موضوع را باید با عمق بخشی به جامعه از پیش دبستانی آغاز کنیم؛ چرا که مسئله حوادث غیر مترقبه فقط زلزله نیست بلکه سیل، آتش سوزی هم هست.اگر کودکان از ابتدا آموزش ها را فرا بگیرند در زمان وقوع حوادث امکان دفاع و حفاظت از خود را دارند.

این‌ پیشنهاد دبیرکل جمعیت، با استقبال وزیر آموزش و پرورش همراه شد و دکتر بطحائی اعلام آمادگی کرد در تفاهم‌نامه ای که برای فراهم سازی زمینه مشارکت هلال احمر در حل مشکل گرمایش مدارس منعقد می شود،موضوع آموزش نیز گنجانده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی گفت: جمعیت هلال احمر در زمینه تامین سیستم های گرمایشی مدارس پیش دبستانی و دبستانی پیشنهادی مطرح کرد که بسیار از آن استقبال می کنیم. امیدوارم کار پر خیر و برکتی که جمعیت هلال احمر آغاز کرده است در سراسر کشور تسری پیدا کند.

وی درباره پیشنهاد جمعیت هلال احمر مبنی بر تامین سیستم های گرمایشی مدارس دبستان و پیش دبستانی، افزود: پیشنهاد جمعیت هلال احمر برای تامین سیستم های گرمایشی، پیشنهاد خداپسندانه ای است که امیدواریم با مشارکت سایر دستگاه ها برای تمامی کشور این مهم تحقق یابد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امکان بروز حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان در تمامی مدارسی که سیستم گرمایشی استاندارد ندارند، وجود دارد، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش آماده امضای تفاهم نامه همکاری با جمعیت هلال احمر برای تامین سیستم های گرمایشی استاندارد هستیم و برای انجام این کار خیر از جمعیت هلال احمر سپاسگزاریم.

به گفته وی، علاوه بر مدارس پیش دبستانی و دبستانی که هلال احمر پیشنهاد تقبل هزینه سیستم گرمایشی آن را مطرح کرد، وزارت آموزش و پرورش نیز برای سایر مدارس که بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس است، مکانیزمی طراحی می‌کند تا در دو سال آینده در سیستان و بلوچستان مشکل سیستم گرمایشی مدارس به صورت کامل مرتفع شود و دانش آموزان از این خطر بسیار جدی، رهایی یابند.

بطحایی به اختصاص ساعاتی از وقت کلاسی دانش آموزش برای آموزش همگانی اشاره کرد و یادآور شد: دو ساعت در هفته از وقت کلاسی دانش آموزان خالی است تا معلمان به تشخیص و صلاحدید خود نسبت به آموزش مباحثی که در کتب آموزشی جایی نداشتند، استفاده کنند، می توان از این ظرفیت برای ارائه آموزش های همگانی از سوی هلال احمر استفاده کرد.

احمدعلی کیخا؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از مسئولان برای دلجویی از خانواده های داغدار، گفت: حضور مسئولان در کنار خانواده های داغدار دانش آموزان حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه نشان می دهد که مسئولان به فکر مردم هستند و همین موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه هنوز در زمینه تامین سیستم های گرمایشی مدارس مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم این موضوع جدی گرفته شود، افزود: مجلس در زمینه تامین بودجه کمک های لازم را ارائه خواهد کرد تا همراه با وزارت آموزش و پرورش و هلال احمر، یک اقدام اساسی برای مردم سیستان و بلوچستان و در ادامه برای کل کشور انجام شود.

در پایان این جلسه هم مرعشی معاون سیاسی،امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل این استانداری برای همکاری و حمایت از اجرای طرح تامین سیستم های گرمایشی مدارس خبر داد.

در پایان این جلسه قرار شد جلسه هماهنگی برای امضا تفاهم نامه و نهایی کردن شیوه مشارکت و پیشبرد موضوع در هفته آینده تشکیل شود.

انتهای پیام

کد N2038178

وبگردی