آفتاب

عرضه محصولات گروه‌های ارتوپدی و روانپزشکی علوم پزشکی مشهد به بازار

عرضه محصولات گروه‌های ارتوپدی و روانپزشکی علوم پزشکی مشهد به بازار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عرضه محصولات گروه‌های ارتوپدی و روانپزشکی این دانشگاه به بازار،گفت: صنعت و دانشگاه به یکدیگر اعتماد ندارند که این امر منجر به ایجاد فاصله میان این دو شده است.

محسن تفقدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که صنعت و دانشگاه باید به سمت یکدیگر حرکت‌ کنند، اظهار کرد: صنعت معمولا دانشگاه را متهم به کندی و پژوهش‌های غیرکاربردی می‌کند، همچنین دانشگاه، دانش صنعت را به‌روز نمی‌داند، اما با این وجود باز هم می‌توان گفت که در بسیاری از مسائل تا حدودی به یکدیگر نزدیک شده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید الگوهای موفق را گسترش دهیم و دانشگاهیان را به سمت نیازهای صنعت سوق دهیم و به دنبال آن نیز صنعت را به سمتی سوق دهیم تا به دانشگاه‌ها اطمینان پیدا کند و در راستای ارائه فعالیت‌های دانشگاه‌ها، از آن‌ها حمایت کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: ما باید بتوانیم فاصله این دو نهاد که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند را  کاهش دهیم.  

تفقدی تاکید کرد: البته شرایط فعلی نیز در این امر نقش بسزایی دارد چرا که در شرایط حاکم بر جامعه، واردات به نوعی ارزش افزوده پیدا کرده‌اند که این امر سختی‌هایی را در این مسیر ایجاد کرده است و باید در این شرایط، تهدیدات و فرصت‌هایی که وجود دارد را مدیریت کرد تا خروجی خوب و قابل قبولی را داشته باشیم. در این میان هم اگر مشکل دلار و نفت حل شود، این  نتیجه مطلوب‌تری را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در معاونت پژوهش‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح‌های تشویقی، حمایتی و آموزشی برای اساتید و پژوهشگران است تا محور اصلی تحقیقات خود را در جهت تولید محصول تعیین کنند. 

عرضه محصولات گروه‌های ارتوپدی و روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بازار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر گروه‌های بالینی و جراحی نظیر گروه ارتوپدی که یکی از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان را در این دانشگاه راه‌اندازی کرده‌اند. همچنین گروه روانپزشکی پژوهش‌های خوبی را تاکنون انجام داده‌اند و محصولات مختلفی در مراکز تحقیقاتشان تولید و روانه بازار شده‌ است. 

تفقدی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی عمدتا می‌تواند فضایی را فراهم کند تا نیازها را منتقل کند، تاکید کرد: تجهیزات پزشکی کاری فنی و مهندسی است و تربیت شده‌های ما برای این کار مناسب نیستند، لذا عمده شرکت‌هایی که در مرکز رشد تجهیزات پزشکی هستند،  فارغ‌التحصیلان دانشگاه فردوسی هستند.

انتهای پیام

کد N2038001

وبگردی