آفتاب
بشار الجعفری:

تصمیم گیری در مورد قانون اساسی بر عهده ملت سوریه است

تصمیم گیری در مورد قانون اساسی بر عهده ملت سوریه است

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که قانون اساسی سوریه مربوط به حاکمیت سوریه است و تنها شهروندان سوریه در این مورد تصمیم گیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه قانون اساسی و مسائل مربوط به آن مسئله ای حاکمیتی است، از کشورهای حامی تروریسم خواستار این شد که واقع نگر باشند و بدانند که آنچه در زمینه تروریسم محقق نشد در سیاست نیز هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

الجعفری در جریان جلسه شورای امنیت عنوان کرد: سوریه از هر ابتکار عملی برای کمک به خروج از بحران فعلی استقبال می کند و آماده مشارکت در هر گونه تلاش صادقانه برای رسیدن به راه حل سیاسی که در آن تنها شهروندان سوری در مورد آینده خود تصمیم گیری می کنند، است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت هر گونه روند سیاسی در سوریه نیازمند همکاری نزدیک با دولت سوریه و هماهنگی با آن در مسائل مختلف است، عنوان کرد: سوریه با توجه به مسئولیت ملی و حفظ منافع ملی با سازمان ملل همکاری نزدیکی داشت.

الجعفری تاکید کرد که سوریه همانند گذشته همچنان بر تلاش برای تحقق راه حل سیاسی از طریق گفتگوهای سوری – سوری و بدون مداخله خارجی پایبند است.

وی خطاب به نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت گفت: نباید مقدمات بحران سوریه و نقش های پنهان برخی دولت ها در شکل گیری آن در شورای امنیت و ایجاد شرایطی برای تداوم و تشدید این بحران را نادیده گرفت.

کد N2037874

وبگردی