آفتاب

بررسی زندگینامه و آثار بازیگر سریال «بریکینگ بد»

بررسی زندگینامه و آثار بازیگر سریال «بریکینگ بد»

یکی از بازیگران بااستعداد و برجسته سینما و تلویزیون آمریکا برایان کرانستون است. گفته می شود که در هالیوود برای ایفای یک نقش عجیب و غریب، برایان کرانستون گزینه اول برای تهیه کنندگان و کارگردان فیلم است.

به گزارش ایلنا، یکی از بازیگران بااستعداد و برجسته سینما و تلویزیون آمریکا برایان کرانستون است. گفته می شود که در هالیوود برای ایفای یک نقش عجیب و غریب، برایان کرانستون گزینه اول برای تهیه کنندگان و کارگردان فیلم است. این بازیگر تا کنون در آثار فوق العاده محبوبی بازی کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به سریال بریکینگ بد اشاره کرد. نقل قول های بسیار زیادی از این سریال در سطح اینترنت و شبکه های اجتماعی موجود است که برترین آنها "من کسی هستم که در میزنم" است. مطمئنا حداقل یک بار این را شنیده و یا دیده اید. در ادامه به روایت زندگی این بازیگر درخشان می پردازیم.

اوایل زندگی

برایان کرانستون در هفتم مارچ 1956 در محله کانوگا پارک واقع در شهر لس آنجلس متولد شد. پدر او بازیگری مشتاق و همواره در حال تقلا بود که قصد داشت به ستاره ای موفق تبدیل شود. او بیشتر دوران کودکیش را صرف تماشای تلاش ها و شکست های پدرش برای تسخیر صفحه های نمایش کرد. درآمد پایین و زندگی سخت آنها باعث می شود که والدین برایان از هم طلاق بگیرند. این بحران او و برادرش را مجبور کرد که با پدربزرگ و مادر بزرگ خود زندگی کنند.

برایان در سن 16 سالگی به اداره پلیس لس آنجلس ملحق می شود. بعد از اینکه برایان در میان رقبای خود می درخشد، نگاه خود را به کسب مدرک علوم سیاسی معطوف می کند. او در حین آموزشش مجبور می شود یک دوره انتخابی از سرفصل های درسی را برای خود انتخاب کند. زمانی که یک دوره بازیگری را انتخاب می کند، متوجه استعداد بالایش در اجرا می شود. بعد از فارغ التحصیلی در سال 1976، او تمام رویاهای خود برای تبدیل شدن به یک پلیس را به خاطر سفری دوساله با موتور به سراسر آمریکا دفن می کند. بعد از دو سال او به کالیفرنیا باز می گردد و حرفه بازیگری را شروع می کند.

اوایل حرفه بازیگری

برایان در سال 1980 در تئاتر گرندپا واقع در دره سن فرناندو وارد عرصه نمایش شد. در آن زمان، علاوه بر بازی در چند فیلم و سریال مختلف، صداپیشگی چندین انیمیشن ژاپنی را نیز بر عهده داشت. او در دهه 1990 موفق میشود که در سریال فلش (محصول 1990) و در فیلم نجات سرباز رایان بازی کند. در اواخر دهه 90 نیز برایان به مدت سه سال در سریال ساینفلد به ایفای نقش پرداخت.

دهه 2000

کرانستون دهه 2000 را با ایفای نقش یکی از شخصیت های اصلی سریال دنیای مالکوم شروع کرد. بازی تاثیر گذار او در این سیتکام، سه نامزدی در جوایز امی را برای او به همراه داشت. در سال 2006، کرانستون در فیلم معروف میس سان شاین کوچولو بازی کرد. فیلم مذکور در چهار شاخه از جوایز اسکار از جمله بهترین فیلم نامزد شد. ضمنا، دانلود فیلم میس سان شاین و تماشای آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

بریکینگ بد

پرونده بازیگری برایان را میتوان به دو قسمت تبدیل کرد: قبل از سریال بریکینگ بد و بعد از آن! او در این سریال نقش یک معلم شیمی به نام والتر را بازی می کند. والتر به همراه خانواده اش در آلبوکرکی نیومکزیکو زندگی می کند. آنها وضعیت مالی چندان خوبی ندارند و بزودی مشخص می شود که والتر دارای سرطان ریه است. به صورت تصادفی والتر متوجه میشود که افرادی که مت آمفتامین تولید می کنند، درآمد بسیار زیادی دارند.او تصمیم می گیرد به منظور تامین آینده خانواده اش دست به تولید مت آمفتامین بزند. او موفق به کسب شش جایزه امی برای بازی در این سریال شد به طوریکه سه جایزه را بصورت متوالی کسب کرد. به این ترتیب، بعد از بیل کازبی، برایان کرانستون به دومین فرد در تمام تاریخ تلویزیون تبدیل شد که سه جایزه امی را به صورت متوالی برنده شده است.

این سریال جوایز و نامزدی های متعددی را برای برایان به همراه داشت که ذکر تمام آنها جایز نیست. بهتر است سریال را با زبان اصلی و با استفاده از زیرنویس فارسی ببینید تا مو به تنتان سیخ شود. برای دانلود زیرنویس این اثر بی نظیر می توانید از بخش دانلود زیرنویس فارسی ایران زیرنویس استفاده کند. شاید ذکر این نکته برای شما جالب باشد که برایان کرانستون شباهت نزدیکی به پیتر کالن دارد. پیتر در مجموعه فیلم های تبدیل شوندگان صداپیشگی آپتیموس پرایم را بعهده داشته است. امسال اسپین آف مجموعه تبدیل شوندگان با نام بامبلبی منتشر شد که علیرغم فیلم های قبلی بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد. برای دانلود زیرنویس فیلم بامبلبی می توانید وارد صفحه دانلود زیرنویس فارسی فیلم Bumblebee 2018 شوید.

فیلم تمام مسیر (All the Way) و فیلم ترامبو  (Trumbo)

کرانستون توانست بهترین عملکرد خود را در این دو فیلم به اجرا بگذارد و برای جوایز متعددی نامزد شود. از مهمترین این جوایز میتوان به نامزدی در اسکار 2016 اشاره کرد. او برای بهترین بازیگر نقش مرد در مراسم اسکار نامزد شده بود. برای فیلم تلویزیونی تمام مسیر هم توانست نامزد جایزه بهترین بازیگر اصلی در یک فیلم تلویزیونی شود. در فیلم ترامبو که داستان آن در سال 1947 رخ میدهد، برایان نقش مردی به نام دالتون ترامبو را بازی می کند. ترامبو نویسنده موفقی است که به همراه دیگر چهره های هالیوود به خاطر اعتقادات سیاسیشان ممنوع الکار شده اند.

در فیلم تمام مسیر که آن هم یک فیلم زندگینامه ای است، برایان نقش 36 امین رئیس جمهور آمریکا را بازی می کند. جانسون در طول اولین سال دوره ریاست خود به خاطر جنگ ویتنام و فشار های مارتین لوتر کینگ جونیور برای تصویب لایحه قانون مدنی بسیار تحت فشار بود. معمولا کاربران ایرانی دوست دارند فیلم ها را با دوبله فارسی ببیند. اما پیشنهاد ما این است که بعد از دانلود فیلم های این بازیگر درخشان، فیلم را با زیرنویس فارسی تماشا کنید تا نهایت لذت را از فیلم ببرید. از دیگر فیلم های زندگینامه ای که امسال اکران شد، فیلم رابین هود بود که یکی از تهیه کنندگان آن لئوناردو دیکاپریو بود. برای دانلود زیرنویس فارسی فیلم Robin Hood 2018 که بازیگرانی همچون جیمی فاکس، جیمی دورنان و تارون اگرتون در آن بازی می کنند، به سایت ایران زیرنویس مراجعه کنید.

دیگر آثار

برایان در صداپیشگی انیمیشن های جزیره سگ ها، بتمن: سال اول و ماداگاسکار 3 دست داشته است. او همچنین در فیلم های مهم دیگری مانند فیلم نفوذی، فیلم اهتزاز آخرین پرچم، فیلم گودزیلا 2014، فیلم جان کارتر، فیلم وکیل لینکلن و فیلم یادآوری کامل هم بازی کرده است. در نقش کارگردان، او کارگردانی 7 قسمت از سریال دنیای مالکوم، 3 قسمت از سریال بریکینگ بد، 2 قسمت از سریال خانواده مدرن را بر عهده داشته است. برایان همواره علاقه خود را به بازی در فیلم های ابرقهرمانی ابراز کرده است. فیلم های ابرقهرمانی امروزه توجه بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. جدیدترین فیلم ابرقهرمانی منتشر شده فیلم آکوامن که توانسته رکوردهای فروش را در کشور چین بشکند. با توجه به اینکه فیلم به تازگی منتشر شده است، باید برای دانلود فیلم و دانلود زیرنویس فارسی فیلم Aquaman 2018 مدت بیشتری را صبر کنیم. برایان کرانستون دوست دارد که در نقش مستر سینیستر از دنیای مردان ایکس بازی کند و ترجیح می دهد نقشی را بازی کند که قبلا هیچ شخص دیگری آنرا بازی نکرده است.

کد N2037302

وبگردی