آفتاب

‌ورود مواد مخدر به کشور کاهش یافته است

‌ورود مواد مخدر به کشور کاهش یافته است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش شبانه‌روزی و همت جهادی مرزبانان، امنیت مرزهای کشور چندبرابر شده و همین عامل سبب کاهش ورود مواد مخدر به ایران شده است.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در شورای اداری که در فرمانداری شهر مرزی تایباد برگزار شد، اظهار کرد: مرز به خط فرضی گفته می‌شود که محدوده یک کشور را با کشورهای همسایه مشخص می‌کند. ایران بیش از 8700 کیلومتر مرز مشترک خشکی و آبی با سایر کشورها دارد.

وی افزود: از تعداد ۳۱ استان در کشور، 16 استان مرزی داریم که از میان آن‌ها، ۹ استان فقط مرز زمینی دارند؛ سه منطقه دیگر فقط از راه دریا با کشورهای دیگر هم‌مرز هستند و چهار استان دیگر نیز دارای مرز زمینی و دریایی هستند.

وی ادامه داد: ایران بعد از چین و روسیه سومین کشور در جهان است که با همسایگان بسیاری هم‌مرز است و دشمنان از طریق مرزها این کشور را تهدید می‌کنند و تاکنون موفق به ایجاد ناامنی پایدار نشده‌اند.

سردار رضایی گفت: مرزبانان و شهدای مرزی ما مظلومند و ما مدیون شهدا و مرزبانانی هستیم که در سخت‌ترین شرایط در حال حفاظت و حراست از مرزهای میهن اسلامی هستند.

وی ادامه داد: اگر امروز در امنیت کامل در این جلسه حضور داریم به پاس خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی عده‌ای جان برکف است که برای حفاظت از مرز و بوم کشور جهاد می‌کنند.

در ادامه فرماندار تایباد گفت: شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و در دروازه ورودی کشور از سمت شرق قرار گرفته است.

حسین شرافتی‌راد افزود: مردم تشیع و تسنن این شهرستان همگام با نظام جمهوری اسلامی ایران پیش رفته و نتیجه آن وحدت و انسجام در سایه امنیت پایدار است.

وی با اشاره به قدمت 100 ساله گمرک دوغارون، بیان کرد: این گذرگاه رسمی نقش به سزایی در اقتصاد استان خراسان رضوی و تعاملات بازرگانی بین ایران و افغانستان دارد.

فرماندار تایباد عنوان کرد: حدود 95درصد کالاهایی که به شکل ترانزیت به افغانستان ارسال می‌شوند از امارات به بندرعباس و گمرک شهید رجایی و باهنر وارد شده و از طریق گمرک دوغارون به افغانستان ارسال می‌گردد و پنج درصد دیگر از این کالاها نیز از سایر گمرکات کشور به گمرک دوغارون وارد می‌شوند.

نماینده دولت در این شهرستان مطرح کرد: تعداد 110 شهید، 275 جانباز، 33 آزاده و 1200 رزمنده افتخارات این خطه مرزی بشمار می‌روند.

وی با اشاره به تلاش نیروهای مرزبانی در این شهرستان گفت: به همت مرزبانان در این منطقه از ابتدای سال کاهش ورود مواد مخدر، افزایش دستگیری متجاوزان، افزایش کشفیات سوخت و کالای قاچاق به وضوح دیده شده و این نشانه خدمت جهادی و مسئولیت‌پذیری است.

بنابراین گزارش، در این مراسم مجموعه رفاهی-تفریحی مجتمع مسکونی ولیعصر(عج) فرماندهی هنگ مرزی تایباد، افتتاح شد.


انتهای پیام

کد N2037296

وبگردی