آفتاب
وزیر ورزش و جوانان:

اقدام روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی قابل تقدیر است

اقدام روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی قابل تقدیر است

وزیر ورزش و جوانان گفت: از روسای بازنشسته فدراسیون‌ها که با روی باز داوطلبانه و با احترام به قانون بازنشستگان استعفا دادند، تقدیر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سلطانی‌فر در جلسه مشترک روسای فدراسیون های ورزشی ضمن گرامیداشت سالروز خاکسپاری شهید بزرگوار محمدجواد تندگویان گفت: از این شهید بزرگوار بسیار خوانده و شنیده ایم. ایشان اولین آزاده یا ایثارگر شهید و یا اولین شهید دولت می تواند لقب بگیرد.

وی افزود: هیچکس گمان نمی‌کرد در شرایط سختی که دشمن اوایل جنگ تحمیلی وارد کشور شده بود و قسمت زیادی از خاک کشور را تصرف کرده بود و در همان ایام, مناطقی بود که نمی توانستیم تشخیص بدهیم موقعیت دشمن چگونه است, وزیر نفت و یکی از معاونانش برای نحوه خدمت به مردم به آن مناطق بروند به اسارت دشمن درآیند تحت شدیدترین شکنجه ها قرار بگیرند و به شهادت برسند. ما باید راجع به این شهدا همچنان گفت و شنید و فیلم ساخت تا تلاش های این شهدای عزیز را به عنوان قهرمانان طلایی ترین دوران تاریخ سیاسی ایران که هشت سال دفاع مقدس است به نسل های بعدی منتقل کنیم.

وزیر ورزش خاطر نشان کرد: امروز همچنین از روسای فدراسیون های بازنشسته که با روی باز داوطلبانه و با احترام به قانون بازنشستگان استعفا دادند تقدیر خواهیم کرد. برخلاف جهت سازی ها و فضاسازی‌های ناسالمی که درخصوص بازنشستگان عزیز پیش آمد و در حق این عزیزان جفا شد، این عزیزان به خاطر توانمندی و تجربه و احاطه و مسائل مدیریتی و تخصصی مجددا به عرصه فعالیت برگشته بودند. از تجربه این افراد که ارزشمند ترین و قابل احترام ترین افراد هستند و جوانی شان را در مراحل مختلف کشور در سختیها تحریم‌ها و بحرانها گذاشتند استفاده شد و در حقیقت آنها به کشور خدمت کردند .

وی ادامه داد: آنها بعد از بازنشستگی به جای استراحت دوباره به نظامی که اعتقاد داشتند کمک کردند و موثر بودند و حالا قانونی بوده که لازم الاجرا بود و سفت و سخت گرفته شد و ما هم مجبور به تمکین آن بودیم. صمیمانه از تلاشهای بازنشستگان عزیز تقدیر و تشکر می‌کنم و می گویم جامعه ورزش از تجربه و تخصص بازنشستگان عزیز به گونه های مختلف استفاده خواهد کرد تا در خدمت ورزش, مردم و نظام ما قرار بگیرند. امروز با اهدای لوح از گوشه ای از زحمات آنها تقدیر می‌کنیم و می‌گوییم که شما جزو خانواده ورزش بودید, هستید و خواهید بود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به خدمات مرحوم بهرام شفیعی اشاره کرد و افزود: مرحوم بهرام شفیع را از سالهای دور که جوانی پرتلاش بود می شناختم. او با همت و محدودیت‌هایی که آن زمان وجود داشت رویدادهای ورزشی را به تصویر می‌کشید و همچنین سال‌ها در یکی از فدراسیون‌های ما فعالیت می کرد.  در همان روزهای بدو ورود به وزارت ورزش و جوانان ملاقاتی با بهرام شفیع داشتم که این ملاقات از فضای ورزشی تبدیل به معنوی شد. بهرام شفیع تعریف می‌کرد که من یک بار آن دنیا را دیده ام و می دانم چه خبر است دل به چیزی نبسته ام و می خواهم به ورزش کشور خدمت کنم .

سلطانی فر در پایان گفت: بعدها که مجددا انتخابات فدراسیون پیش آمد بهرام شفیع پیش من آمد و گفت هر نکته‌ای است و اگر نظری است که کنار بروم بگویید که عمل کنم و من با جدیت خواستم که باشد و خدمت کند که خوشبختانه در انتخابات رای آورد. اما متاسفانه بر اثر بیماری از دنیا رفت ولی یاد و خاطره او همیشه زنده است و حالا حالا ها هیچکس در برنامه های تلویزیونی بهار شفیع را فراموش نخواهد کرد. امیدوارم شاگردان مرحوم بهرام شفیع در مسیر صداقت و پاکی که او تلاش می کرد قدم بردارند و به این بهانه امروز از فرزند ایشان که یکی از برنامه سازان ورزشی است تقدیر می‌کنیم.

کد N2037202

وبگردی