آفتاب

ارزیابی انجمن‌های علمی بر اساس ۸۶ شاخص

ارزیابی انجمن‌های علمی بر اساس ۸۶ شاخص

رییس کمیسیون انجمن‌های علمی با بیان اینکه آیین‌نامه نشریات علمی مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: علاوه برآن بر اساس ۸۶ شاخص، انجمن‌های علمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جلالی امروز در همایش "پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی" با بیان اینکه رویکرد فعلی برای برون‌رفت از مشکلات و موانع تکیه بر توان داخلی است، افزود: در این مسیر استفاده از ظرفیتهای انجمن‌های علمی مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در دوه دهه اخیر بر حمایت از انجمن‌های علمی تاکید شده است، ادامه داد: در جلسه اخیری که با معاون پژوهش‌وفناوری وزارت علوم داشتیم، تاکید شد تا از حضور نمایندگان انجمن‌های علمی در کمیسیون انجمن‌های علمی استفاده شود.

جلالی، ایجاد زمینه برای حضور انجمن‌های علمی در محافل بین‌المللی را از جمله اقدامات کمیسیون انجمن‌های علمی نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن سامانه مدیریت پژوهش و فناوری کمیسیون و انجمن‌های علمی راه‌اندازی شده است و از سال آینده این سامانه فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این سامانه تعاملات میان کمیسیون و انجمن‌های علمی به صورت الکترونیکی ایجاد می‌شود.

جلالی از بازنگری آیین‌نامه نشریات علمی در انجمن‌های علمی خبر داد وگفت: در این زمینه نقش ویژه‌ای برای انجمن‌های علمی در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون انجمن‌های علمی با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: دراین فرآیند ۸۶ شاخص ارزیابی در قالب ۶ دسته تعیین شده و بر اساس آن انجمن‌های علمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N2037157

وبگردی