آفتاب
بطحایی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

مجبوریم از وسایل گرمایشی خطرآفرین در مدارس استفاده کنیم

مجبوریم از وسایل گرمایشی خطرآفرین در مدارس استفاده کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور به دلیل کافی نبودن اعتبارات، غیر استاندارد است و ما مجبوریم از وسایل گرمایشی خطرآفرین استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به حادثه مدرسه زاهدان اظهار داشت: من به خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم. اتفاقی که در مدرسه زاهدان افتاد را باید بیشتر بررسی کنیم و سهم قصوری که متوجه افراد است را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی افزود: موضوع نقص بخاری آن مدرسه از حیث اداری ابهاماتی داشت که تیم اعزامی وزارت آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان هنوز گزارش خود را در این خصوص ارائه نداده است.

بطحایی تأکید کرد: وسایل گرمایشی بسیاری از مدارس کشور به دلیل کافی نبودن اعتبارات، غیر استاندارد است و ما مجبوریم از وسایل گرمایشی خطرآفرین استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در بودجه سال ۹۸، اعتباراتی را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد تا بتوانیم نهضتی برای برچیده شدن وسایل گرمایشی خطرناک شکل بدهیم در غیر این صورت نه تنها تا سال آینده بلکه تا ۷ یا ۸ سال آینده هم امکان حذف این وسایل گرمایشی را نداریم.

بطحایی با بیان اینکه این موضوع از دستور کار دولت و وزارت آموزش و پرورش خارج نمی‌شود، تصریح کرد: ما طی دو هفته گذشته جلسات متعددی برگزار کردیم تا اوراق صکوکی که در اختیار ما قرار گرفته است را نقد کنیم و به تهیه وسایل گرمایشی اختصاص دهیم اما این اعتبارات به میزانی نیست که بتوانیم همه مدارس را تجهیز کنیم.

وی گفت: در مواقعی که این حادثه تکرار می‌شود، افکارعمومی متاثر می‌شود ولی بعد از مدتی این موضوع فراموش می‌شود اما این موضوع همیشه در دستورکار ما قرار دارد ولی با توجه به اعتباری که دولت و آموزش و پرورش دارد، حذف بخاری‌های خطرآفرین از مدارس تا ۷ یا ۸ سال دیگر ممکن نیست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و افراد دارای پایگاه اجتماعی باید کمک کنند تا یک کمپین و بسیج عمومی ایجاد شود تا حسابی را باز کنیم یا موسسه غیردولتی راه‌اندازی شود تا ظرف یکی، دو سال آینده این معضل حل و فصل شود.

بطحایی تاکید کرد: با افرادی که در حادثه مدرسه زاهدان قصور داشتند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کد N2036990

وبگردی