آفتاب

مراکز آموزش عالی باید تجمیع و ساماندهی شوند

مراکز آموزش عالی باید تجمیع و ساماندهی شوند

رییس دانشگاه تهران تجمیع و ساماندهی مراکز آموزش عالی از جمله مراکز دولتی را ضروری و لازم عنوان کرد و گفت: وجود این مراکز که اغلب شاخص‌ها و کیفیت لازم را ندارند آموزش عالی را با چالش مواجه خواهد کرد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب سیاست‌های وزارت علوم در خصوص تجمیع مراکز آموزش عالی کشور اعم از دانشگاه‌های دولتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یک اتفاق تقریبا اشتباهی در این زمینه افتاده است که براساس آن تعداد دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها بیش از حد رشد کمی پیدا کرده است و این موضوع کیفیت این مراکز را تحت تاثیر قرار داده و با اخلال مواجه نموده است، ضمن این‌که منابع مالی این مراکز نیز محدود شده است، بنابراین به نظر من این مراکز باید تحت پوشش دانشگاه‌های بزرگ و مادر قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته نیز اگر بخش دانشگاه ایجاد می‌شد این مراکز در ذیل دانشگاه‌های اصلی کشور تشکیل می‌شدند و عقبه علمی و تجربه دانشگاه‌های بزرگ و مادر پشتوانه این مراکز قرار می‌گرفت. این در حالی است که طی سالیان اخیر ما به طور ناگهانی و بدون ارزیابی دانشگاهی را در یک منطقه‌ای دانشگاهی تاسیس کرده‌ایم، بدون آن‌که آن واحد دانشگاهی شاخص‌های لازم را داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: ادامه فعالیت مراکز علمی که شاخص‌ها و توانمندی‌های لازم را نداشته باشند، آموزش عالی کشور را با چالش مواجه می‌کند، بنابراین بهترین راهکار برای این امر تجمیع این دانشگاه‌ها یا قراردادن این مراکز در ذیل دانشگاه‌های مادر است.

انتهای پیام

کد N2036966

وبگردی