آفتاب

تاثیر نمایشگاه تقاضامحور "تستا" در کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ها

تاثیر نمایشگاه تقاضامحور "تستا" در کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه "تستا" گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می تواند در کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تقاضا محور کردن علم و فناوری موثر باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی درباره برگزاری نمایشگاه "تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)" که توسط شورای عالی علوم تحقیقات (عتف) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این نمایشگاه، مجموعه‌های دولتی و خصوصی مسائل، مشکلات و نیازهای فناورانه خود را عرضه خواهند کرد و از سوی دیگر اساتید، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید فناوری به نیازهای آن‌ها پاسخ می‌دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مزیت نمایشگاه‌های تقاضا محور، گفت: مزیت این نمایشگاه‌ها این است که علم و فناوری را تقاضا محور می‌کند و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر متقاضی و مشتریانی برای ایده‌های فناوری محور نداشته باشیم، آن‌ها به صورت نیمه‌کاره رها خواهند شد و یا احساس ضرورت آن‌ها خیلی جدی ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تقاضا محور بودن طرح‌های فناورانه بیان کرد: پیش آمده که محققان ایده‌های فناوری محور خود را عملی کرده‌اند، ولی به علت نبود متقاضی و عدم حمایت‌ها به جای سود، متضرر شده‌اند.

وزیر علوم با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور بر تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز و خودکفا شدن گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها قطعا در کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ها تاثیرگذار خواهد بود، زیرا از جمله هدف‌گذاری‌های موجود برای این نمایشگاه‌ها، رفع نیازهای داخلی به وسیله شرکت‌های ایرانی صاحب فناوری است.

غلامی درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور گفت: مزیت این نمایشگاه‌ها این است که علم و فناوری را تقاضا محور می‌کند. 

بر اساس این گزارش، نمایشگاه "معرفی تقاضای ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز صنایع"، 3 الی 6 دی ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در آن، دستاوردهای محققان درحوزه‌های‌ سلامت، بهداشت، انرژی، فناوری اطلاعات، ارتباطات، صنایع ریلی، دریایی، خودرو و معدنی در این نمایشگاه با حضور سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.

انتهای پیام

کد N2036869

وبگردی