آفتاب
نماینده سازمان ملل در امور سوریه:

تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه هنوز تکمیل نشده است

تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه هنوز تکمیل نشده است

نماینده سازمان ملل در امور سوریه پس از پایان گفتگوهای ژنو اعلام کرد که لازم است گام‌های اساسی برای تهیه پیش نویس قانون اساسی به سرعت برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، استیفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه پس از پایان گفتگوهای چهارجانبه ژنو درباره پیش نویس قانون اساسی سوریه اعلام کرد که برای تهیه قانون اساسی متوازن، معتبر و جامع سوریه به تلاش‌های ماراتنی نیاز داریم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین اعلام کرد که پنج شنبه هفته جاری شورای امنیت را در جریان روند این مذاکرات قرار خواهم داد.

به گفته دی‌میستورا کشورهای ایران، روسیه و ترکیه مشارکت ملموسی در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه داشته‌اند، هرچند تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه هنوز تکمیل نشده است و ما راه به نسبت طولانی را در پیش خواهیم داشت.

وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه نشستی سه جانبه و مشورتی را با استفان دمیستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو برگزار و در پایان این نشست بیانیه‌ای مشترک را منتشر کردند.

در  این بیانیه گفته شده است که طرفین برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی در اوایل سال آینده میلادی در ژنو تلاش خواهند کرد.

کد N2036535

وبگردی