آفتاب

تحقیقات مولر تعقیب توهمات همراه با فریب و تقلب است که باید فورا متوقف می‌شد

تحقیقات مولر تعقیب توهمات همراه با فریب و تقلب است که باید فورا متوقف می‌شد

رییس‌جمهوری آمریکا با تشکر از خبرنگار «یاهو»، گفت که پرونده تبانی با روسیه چیزی جز تعقیب توهماتی همراه با فریب و تقلب نبوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۸ و زمان ارائه گزارش نهایی «رابرت مولر» درباره پرونده تبانی کمپین ترامپ با روسیه، حمله‌های رییس‌جمهوری آمریکا به تیم تحقیقاتی شدت گرفته است.

پس از انتشار کتابی توسط «مایکل ایسیکوف» خبرنگار یاهو درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، ترامپ بار دیگر مولر و تیم تحقیقاتی وی را هدف حمله قرار داد.

ایسیکوف روز گذشته-دوشنبه- در رابطه با این کتاب، گفت در گزارش اولیه منتشر شده درباره تبانی کمپین ترامپ با روسیه، مدارک قابل قبولی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

خبرنگار یاهو افزود که در این گزارش، تنها بیان شده روسیه تلاش کرده با حمایت از کمپین ترامپ در انتخابات آمریکا مداخله کند و نمایندگانش دیدار‌هایی با نزدیکان نامزد جمهوری‌خواه وقت برگزار کردند.

ترامپ امروز از این فرصت استفاده کرده و در توییتر نوشت: «اکنون تردید‌هایی درباره گزارش کریستوفر استیل در رابطه با تبانی با روسیه وجود دارد.»

وی در ادامه از مایکل ایسیکوف نقل قول کرد: «"زمانی که شما به جزییات گزارش استیل نگاه کنید، بخصوص اتهام‌های آن، هیچ مدکی برای اثبات آنها وجود ندارد. این احتمال وجود دارد که بعضی از این اتهام‌ها هرگز اثبات نشوند."»

رییس‌جمهوری آمریکا در توییتی دیگر ادامه داد: «متشکرم مایکل ایسیکوف، یاهو، برای صداقتت. این نشان می‌دهد تمامی پرونده روسیه تعقیب توهمات همراه با تقلب و فریب بوده که باید خیلی زود متوقف می‌شد. همچنین این تحقیقات توسط هیلاری و حزب دموکرات تامین مالی شده است.»

کد N2036443

وبگردی