آفتاب

شکایت باشگاه ذوب آهن از داور بازی با نفت مسجدسلیمان

شکایت باشگاه ذوب آهن از داور بازی با نفت مسجدسلیمان

باشگاه ذوب آهن از داور بازی این تیم با نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر فوتبال شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه ذوب آهن با ارسال نامه ای به سازمان لیگ فوتبال نسبت به عملکرد داوران انتقاد و از علی بای داور بازی این تیم با نفت مسجد سلیمان شکایت کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: «در فصل جاری لیگ فوتبال حرفه ای کشور شاهد پدیده بی نظیر اشتباهات سهوی داوری علیه تیم ذوب آهن هستیم که با کمال تعجب در هشت بازی از ۱۶ بازی ذوب آهن باعث به هم ریختگی ساختار فنی، مدیریتی و جامعه شناختی این باشگاه شده است. اوج ارتکاب این اشتباهات فاحش توسط آقای بای داوری بازی نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن در هفته پانزدهم رخ داد که متاسفانه تعداد این اشتباهات به حدی زیاد بود که تاسف تیم های رقیب و کارشناسان جامعه داوری را نیز بر انگیخت.

از این رو خواهشمند است ضمن ارسال شکوائیه این باشگاه به کمیته محترم انضباطی، در راستای عملکرد تیم داوری این بازی به سئوالات زیر پاسخ داده تا چنانچه لازم است تیم فوتبال ذوب اهن صرفا در تشریفات قبل از بازی حضور یابد و قبل از شروع مسابقه عطای آنرا به لقایش بخشیده و دستها را به علامت تسلیم قبل از بازی بالا برده و نتاجی نیز طبق قوانین سه بر صفر به نفع حریفان اعلام گردد. زیر این موضوع می تواند لا اقل فوایدی از قبیل جلوگیری از ایجاد جو متشنج در ورزشگاه ها داشته باشد یا از آسیب های احتمالی فیزیکی و اجتماعی و ناهنجاری های غیر قابل پیش بینی در استادیوم ها جلوگیری کند.»

سئوالات باشگاه ذوب آهن از سازمان لیگ هم به این شرح است:

۱- چرا یک داور وسط که بایستی آماج تمامی توهین ها و فشارها باشد برای داوری یک دیدار فوتبال فقط مبلغ ۷ میلیون ریال دریافت کند؟

۲- آیا پرداخت این مبلغ کم باعث کم انگیزگی داوران و احساس بروز تبعیض میان آنان و دیگر ارکان درگیر در مسابقات لیگ نخواهد بود؟

۳- آیا مبلغ در نظر گرفته شده برای پرداخت به این قشر زحمت کش در قبال میلیاردها ریالی که در فوتبال این مملکت مصرف می شود باعث نخواهد بود تا یک داور از تمامی توان خود برای داوری یک مسابقه استفاده کند؟

۴-  آیا تا به حال برخورد قاطع با یک داور خاطی شده است تا اثبات کنیم به حق و حقوق باشگاه هایی که با هزاران مانع خرد و کلان در راه تامین منابع مالی مواجه هستند، احترام می گذاریم؟

کد N2036297

وبگردی