آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

آغاز انعقاد پیمان منطقه‌ای با هدف افزایش ترانزیت از ایران

آغاز انعقاد پیمان منطقه‌ای با هدف افزایش ترانزیت از ایران

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، از انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه به منظور افزایش ترانزیت از مسیر ایران با همکاری وزارت امور خارجه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام آدم‌نژاد در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته، با بیان اینکه ۲۶۳ مجموعه اعم از بخش خصوصی و دولتی در این نمایشگاه بود که بیش از ۹۰ درصد آن را بخش خصوصی تشکیل می داد، گفت: حمل و نقل موضوعی است که در تمام لحظات زندگی آحاد مردم دخالت دارد و بر این اساس معتقدیم باید به این بخش، توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر افزایش کیفیت ارایه خدمات حمل و نقل به مردم، افزود: به همین دلیل همه خدمات حمل و نقل باید شاخص منظمی برای رصد و کیفیت سنجی داشته باشد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: مسئولیت اجتماعی ما در حمل و نقل این است که دستورالعمل های صادره مرتبط با دغدغه های مردم به عنوان کاربران این خدمات و فعالان بخش خصوصی باشد؛ اما به نظر می رسد در بخش حمل و نقل، انحراف معیاری از تمایلات کاربران با وضعیت موجود این بخش دیده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، از دیگر مسئولیت های اجتماعی وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل را توجه به حمل و نقل سبز، داده کاوی و استفاده از دیتاها برای تصمیم سازی در این بخش دانست و تصریح کرد: در نظر داریم تا مدل های اقتصادی حمل و نقل را تجدیدنظر کرده و از این مدل ها، در جهت بهبود پایداری سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل استفاده کنیم.

آدم نژاد با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: به حجم عظیم سرمایه گذاری در این زمینه نیاز داریم که با توجه به محدودیت منابع باید مدیریت دارایی ها را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اهمیت ترانزیت به عنوان ارزش افزوده طلایی ایران خاطرنشان کرد: از مهمترین مزایای ترانزیت ایران وود مسیرهایی امن، ارزان و مشتری پسند است؛ اما برای توسعه ترانزیت در کشور، نیاز به انعقاد پیمان های منطقه ای با کشورهای همسایه داریم که این موضوع را با کمک وزارت امور خارجه آغاز کرده ایم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، یکی دیگر از موضوعات مورد توجه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل ونقل را توجه به ایمنی ترددهای جاده ای عنوان و اظهار داشت: طی یک دوره ده ساله، تعداد کشته های سوانح جاده ای از ۲۸ هزار نفر به کمتر از ۱۷ هزار نفر رسید؛ اما برای حفظ این وضعیت، کنترل سرعت در جاده ها لازم است؛ این در حالی است که زیرساخت های آزادراهی در حال توسعه هستند که همگی امکان افزایش سرعت را مهیا می کنند و اگر سرعت کنترل نشود تعداد کشته های سوانح جاده ای بیشتر خواهد شد؛ بنابراین به دستور وزیر راه و شهرسازی، قرار است کنترل سرعت در جاده ها هوشمند شود.

کد N2036272

وبگردی