آفتاب

اعلام ویژه برنامه های گردشگری در بافت تاریخی تهران در نوروز ۹۸

اعلام ویژه برنامه های گردشگری در بافت تاریخی تهران در نوروز ۹۸

برنامه های پیشنهادی گردشگری شهرداری منطقه ۱۱ برای نوروز ۹۸ در نشست شواری راهبردی گردشگری شهرداری تهران تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، این نشست با حضور حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ و ابوالحسنی مدیرکل مطالعات شهرداری تهران برگزار و مهم ترین برنامه گردشگری ویژه ایام نوروز ۹۸ ارائه شد.

خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارزیابی مطلوب اقدامات شهرداری منطقه ۱۱ در حوزه گردشگری این منطقه را دارای بافت تاریخی با ارزشی دانست و افزود: بازدید شهروندان تهرانی از میراث تاریخی خانه تیمورتاش یک اتفاق خوب در شهر تهران است که با همکاری دانشگاه جنگ امکان پذیر شده است.

وی با بیان این که  از اقتصاد گردشگری در شهر تهران غفلت شده است؛ ادامه داد:  اقتصاد گردشگری در شهر تهران باید پویا و پایدار شود و می توان با استفاده از ظرفیت گردشگری و حیات شبانه ، نقاط ناایمن شهر تهران از جمله بافت تاریخی این شهر را  در شب برای شهروندان ایمن ساخت.

این عضو شورای شهر همچنین ضمن تأکید بر  اهمیت ستاد گردشگری شهرداری تهران، از ضرورت ارتقا این ستاد به سطح معاونت در شهرداری تهران سخن گفت.

در ادامه این نشست نصرالله آبادیان  شهردار منطقه ۱۱ به ارائه گزارشی از  عملکرد این منطقه  در حوزه گردشگری در  ۵ مسیر  گردشگری بافت تاریخی  در نوروز ۱۳۹۷ پرداخت وسپس با اشاره به استقبال خوب  شهروندان از مسیرهای گردشگری نوروزی در ارتباط با برنامه های پیش بینی شده برای نوروز آینده گفت: در نوروز ۹۸  دو سایت تاریخی یکی در محور خیابان حضرت ولی عصر(عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر(عج) و دیگری در میدان تاریخی حسن آباد به صورت ویژه در نظر گرفته ایم که ایجاد خاطره جمعی برای شهروندان در کالبد ارزشمند میدان حسن آباد  و استفاده از ویدئو مپینگ از جمله برنامه های پیش بینی شده در حوزه گردشگری ایام نوروز است.

کد N2036241

وبگردی