آفتاب

دلایل مخالفت اعطا با لایحه شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر

دلایل مخالفت اعطا با لایحه شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر

سخنگوی شورای شهر تهران، گفت: مطالعات لایحه شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر کافی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعطا در صد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر درمخالفت با تصویب کلیات این لایحه، گفت: این مطالعات از دقت کافی برخوردار نیست.

وی افزود: نکته بعدی این است که اراضی مشجر الزاماً با باغات هم‌پوشانی ندارد زیرا باغ‌هایی وجود دارند که اراضی مشجر نیستند و البته اراضی مشجری هم وجود دارد که باغ نیستند و درواقع ما به‌جای باغ به اراضی مشجر رأی می‌دهیم.

سخنگوی شورای شهرتهران با بیان اینکه این طرح درباره اراضی بالای ۵۰۰ متر صحبت می‌کند ، ادامه داد: قطعات کوچک‌تر از ۵۰۰ مترمربع نیز در شرایطی ممکن است باغ باشد.

وی همچنین به خطاهای دیگری در این لایحه اشاره کرد و گفت: در ماده یک این لایحه به آیین‌نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز مصوب سال ۸۹ اشاره شده درصورتی‌که آخرین ویرایش این آیین‌نامه مربوط به سال ۹۴ است که برخی رویه‌ها در آن تغییر کرده است.

در ادامه بررسی لایحه، اعطا حذف تبصره یک ماده دو را به‌عنوان پیشنهاد مطرح و اظهار کرد: لایحه برج باغ‌ها در شورای شهر مطرح است و منتظر آن هستیم تا برای بررسی به صحن شورای
شهر بیاید و این در حالی است که در این ماده به شهرداری شش ماه فرصت داده‌شده تا لایحه‌ای را در این خصوص به صحن بیاورد.

وی ادامه داد: تبصره یک ماده ٢ شهرداری را موظف کرده ظرف مدت شش ماه از تصویب این سند نسبت به بازبینی ضوابط ساخت‌وساز و چگونگی بهره‌برداری از باغات اقدام کند.   این کار معنا ندارد که برای لایحه‌ای که شهرداری ارسال کرده و در حال حاضر در نوبت طرح در صحن است مجدداً ۶ ماه مهلت تعیین کنیم تا شهرداری لایحه بیاورد. لایحه جایگزینی ضوابط ساخت‌وسازدر باغات در شورا مطرح است و ما مجدداً می‌خواهیم به شهرداری فرصت 6 ماهه بدهیم.

در ادامه جلسه این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و با ۱۵ موافق و ۴ مخالف به تصویب رسید.

کد N2036190

وبگردی