آفتاب
ستاری اعلام کرد؛

آمادگی معاونت علمی برای حمایت از پروژه های جهاد دانشگاهی

آمادگی معاونت علمی برای حمایت از پروژه های جهاد دانشگاهی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما همواره آمادگی داریم که از پروژه های جهاد دانشگاهی با هر حجم هزینه ای حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از ۱۰ دستاورد جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: یکی از بحث های جدی ما در معاونت علمی، کار با جهاد دانشگاهی بود؛ جهاد دانشگاهی نمونه بومی شده انقلاب است که در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت می کند.

وی افزود: تکنولوژی های تولید شده در جهاد برای به نتیجه رسیدن باید شرکت دانش بنیان تشکیل دهند که بتواند پروژه ای به نتیجه رسیده درآمدزایی داشته باشد.

ستاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ۲ حوزه آموزش و پژوهش فعالیت می کند، گفت: ما همواره درصدد هستیم که جهاد را تشویق به حرکت در مسیر تکنولوژی و پژوهش کنیم. محققان جهاد شناخته شده هستند و ما فایل های خاصی در معاونت علمی برای جهاد دانشگاهی در نظر داشته و داریم.

وی با اشاره به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: از ۳ سال گذشته پروژه های ۵۰-۵۰ داشته ایم که پروژه ها به مرحله تولید اولیه برسند و برای تولید انبوه به شرکت دانش بنیان تبدیل شوند. بدین واسطه هم معاونت و هم جهاد دانشگاهی در این پروسه سهیم خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه هایی در این مسیر توسط محققان جهاد دانشگاهی با حمایت معاونت فعال شد، گفت: ما آمادگی داریم به هر حجمی این هزینه ها را پرداخت کنیم تا پروژه های محققان جهاد دانشگاهی به نتیجه برسد.

وی افزود: همچنین بعد از تشکیل شرکت دانش بنیان توسط محققان جهاد دانشگاهی برای تولید انبوه نیز معاونت علمی می تواند از طریق صندوق های نوآوری و شکوفایی و حمایت از پژوهشگران از آنها حمایت کند.

ستاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مدتها است که این موضوع را پذیرفته است، گفت: همچنین محققان جهاد دانشگاهی پتانسیل های خوبی در زمینه تولید محصولات بومی دارند که در راستای حل مشکلات جامعه و صنعت است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که تا آنجا که می توانیم برای حل این مشکلات تلاش کنیم. اولویت ما در معاونت علمی حمایت از پروژه های جهاد دانشگاهی بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی رونمایی شد، گفت: امیدواریم سال آینده تعداد این طرح ها زیاد شود.

کد N2036130

وبگردی