آفتاب

کشف محموله ۱.۵ تنی مواد مخدر از یک باند قاچاق

کشف محموله ۱.۵ تنی مواد مخدر از یک باند قاچاق

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۶ هزار و ۲۸۳ کیلوگرم می‌باشد که نسبت به هفته گذشته که ۱۳ هزار و ۶۸۷ کیلوگرم بوده ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


وی بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم بوده است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.


این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۶۶ کیلوگرم حشیش، ۱۱۷ کیلوگرم هرویین، ۴۵۵ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۵۹ کیلوگرم شیشه، ۵۵۲ لیتر مواد پیش‌ساز، ۸۴۷۴ عدد قرص روان‌گردان و ۲۴۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.


هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۱۱۸ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۴.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.


معاون مقابله با عرضه ستاد اظهار کرد: از مجموع ۵۵۲ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۵۴۲ لیتر مربوط به استان تهران و ۱۰ لیتر استان اصفهان است.


هادی‌نژاد افزود: از ۸۴۷۴ عدد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۴۶۰۰ عدد مربوط به استان گلستان و ۱۹۸۱ عدد استان تهران است و مابقی نیز در استان‌های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، سمنان، ک و ب، مازندران و همدان کشف شده است.


وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۷۱۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با ۲۴۶۷ کیلوگرم، کرمان با ۱۵۹۶ کیلوگرم، فارس با ۱۵۲۷ کیلوگرم، تهران با ۱۲۷۱ کیلوگرم، بوشهر با ۵۱۹ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۴۴۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


این مقام مسئول در ستاد در تشریح کشفیات مواد مخدر در سطح کشور طی یک هفته اخیر گفت: یک محموله کلان مواد مخدر به وزن بیش از یک و نیم تن از یک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان میناب کشف شده است. این محموله توسط قاچاقچیان از استان سیستان و بلوچستان به بندر تیاب از توابع شهرستان میناب انتقال یافته و آنان قصد داشته‌اند محموله را به‌وسیله خودروهای سواری به استان‌های عمقی کشور منتقل کنند که با اقدامات مأموران اطلاعات استان در بندر تیاب ۴ دستگاه خودروی نیسان مخزن دار حامل محموله فوق شناسایی و توقیف شد.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی نژاد همچنین از کشف ۵۹۴ کیلوگرم مواد مخدر از بازرسی یک دستگاه سمند در ایست و بازرسی سه‌راهی راین در کرمان، انهدام یک باب کارگاه خانگی تولید شیشه در اصفهان و کشف ۳۳۰ کیلوگرم تریاک که از طریق دریا وارد سواحل بندر گناوه شده بود، خبر داد.


وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۳.۲ درصد است.


هادی‌نژاد اظهار کرد: طی این مدت، ۱۵۷ دستگاه خودرو، ۱۴ دستگاه موتورسیکلت، شش قبضه سلاح و ۲۰ دستگاه موبایل توقیف شد.

[p]انتهای پیام

کد N2035836

وبگردی