آفتاب

ورود دوچرخه‌های هوشمند به خیابان‌های پایتخت | نیم ساعت؛ ١۵٠٠ تومان

ورود دوچرخه‌های هوشمند به خیابان‌های پایتخت | نیم ساعت؛ ١۵٠٠ تومان

همشهری‌آنلاین: ٣٠٠ دوچرخه اشتراکی هوشمند از صبح دوشنبه ۲۷ آذر وارد خیابان‌های تهران شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز از اولین دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در تهران شد و رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ با بیان این‌که پروژه دوچرخه‌های اشتراکی در ارتباط با هوشمندسازی شهر است گفت: امروز اولین پروژه دوچرخه‌های اشتراکی بی‌دود با حضور ۳۰۰ دوچرخه افتتاح خواهد شد.

کشت‌پور گفت: باید بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از وسایل حمل و نقل پاک حرکت خود را با استفاده از دوچرخه های اشتراکی سرلوحه کار خود قرار دهیم. با توجه به شرایط تهران می‌بایست حمل و نقل سبک را توسعه دهیم و بر همین اساس برای اولین بار دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در سطح ۲ ناحیه امروز مورد افتتاح قرار می‌گیرند .

کشت پور با بیان این‌که شهروندان می‌توانند با نصب یک اپلیکیشن از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند و بعد آنها را در سطح شهر رها کنند و از طریق اتاق کنترل نیز فعالیت این دوچرخه‌ها رصد می‌شود، گفت : در فاز اول ۳۰۰ دوچرخه وارد شهر می شود و در صورت استقبال شهروندان این تعداد افزایش می یابد.

همچنین رضا بابایی، رئیس هیئت مدیره شرکت "بی دود" مجری طرح دوچرخه های اشتراکی هوشمند در سطح شهر تهران، گفت: تاکنون۵۴٠ نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۳ هزار نفر نیز این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند.

 او افزود: شهروندان برای استفاده از دوچرخه‌ها می‌بایست در ابتدا  ۱۵۹ هزار تومان به عنوان ودیعه در  حساب کاربری خود داشته باشند، گفت: هزینه نیم ساعت استفاده ۱۵۰۰ تومان است و در صورت استقبال تعداد دوچرخه ها افزایش می‌یابد.

کد N2035718

وبگردی