آفتاب

درآمد ۵.۵ میلیارد تومانی از محل قراردادهای پژوهشی

درآمد ۵.۵ میلیارد تومانی از محل قراردادهای پژوهشی

معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درصد مشارکت اعضای هیئت علمی در قراردادهای صنعتی دانشگاه را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: مبلغ دریافتی دانشگاه از محل قراردادهای پژوهشی علوم دانشگاهی از سال ۹۶ پنج ونیم میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، محمد طالعی،  معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه از بهبود شاخص‌های پژوهشی دانشگاه مذکور از جمله افزایش تعداد کتاب‌های ترجمه و تالیف شده در جهت بهبود جایگاه ارجاعات به مقالات دانشگاه خبر داد و گفت: همچنین بر اساس هدف‌گذاری پیشین رشد تعداد مقالات در مجلات ای اس ای، بهبود کیفی مقالات و رشد مناسب تعداد مقالات مشترک با پژوهشگران خارجی محقق شده است.

معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همچنین از افزایش تعداد مراکز رشد، هسته‌های کسب کار دانشجویی و تعداد شرکت‌های وابسته به مراکز رشد این دانشگاه خبر داد و گفت: انتظارداریم با جلب حمایت از مراکز مختلف، شرکت‌های بیشتری جذب کرده و کیفیت شرکت‌ها را ارتقا دهیم.

طالعی با بیان اینکه کنسرسیوم ۱۳ دانشگاه منطقه یک به صورت جلسات ماهانه بین روسا، معاونین مالی آموزشی و پژوهشی این دانشگاهها تشکیل شده است خاطر نشان کرد: این دانشگاهها۷۵ درصد  تولید علمی و ۸۰ درصد قراردادهای صنعتی کشور را بر عهده دارند و نخستین پروژه مشترک این کنسرسیوم در حوزه محیط زیست و آلودگی هوا تعریف شده  است.

معاون پژوهش دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی از هماهنگی موثر این دانشگاه با مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و تشریح کرد: بر این اساس توانستیم مصوبه مربوط به مالیات ۲۰درصدی مربوط به قراردادهای  پژوهشی را به ۵درصد کاهش دهیم.

طالعی تصریح کرد: همچنین براساس مصوبه مجلس و برخلاف درخواست دولت بنا شد تا بخشی از بودجه پژوهشی دستگاههای دولتی در صورت عدم انعقاد قرارداد با دانشگاهها به خزانه برگردد که این نیز در رایزنی با دوستان در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شد.

نیاز به برندسازی و تخصص گرایی در دانشگاه

وی با بیان اینکه تصمیمات این کنسرسویم در بالاترین سطح یعنی وزارت علوم تحقیات و فن‌آوری پی‌گرفته می‌شود بر بهبود فرهنگ سازمانی پژوهش در دانشگاه تاکید کرد و افزود: در شرایط فعلی در صورتی که بخواهیم در گرفتن پروژه صنعتی با دیگران رقابت کنیم نیاز به لابی یا برند داریم که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیازمند برند سازی و تخصص گرایی در سطح اعضای هیئت علمی است.

معاون پژوهش دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همچنین تاکید کرد: در حوزه پژوهش دوره حرکت فردی تمام شده است.

طالعی در ادامه برنامه از ایجاد دفاتر صنایع در دانشگاه خبر داد و ضمن تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه در آموزش عالی به سمت پژوهش و کار آفرینی، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ۷۰۰ کارمند تحقیقاتی و دانشجوی دکتری دارد که نباید صرفا متمرکز باشند.

وی در پایان کم لطفی در ساماندهی خدمات آزمایشگاهی را یادآور شد و تشریح کرد: سامانه شاعا با هدف هم افزایی در زمینه تجهیزات دانشگاهی و به اشتراک گذاری این تجهیزات به وجود آمده که انتظار حمایت از آن را داریم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علی اصغر آل شیخ از دانشکده نقشه برداری به عنوان پژوهشگر برتر برند، مهندسی شهرام صیدی از دانشکده شیمی به عنوان پژوهشگر برتر برند علوم(فعالیت‌های پژوهشی)،   منصور فخری به عنوان برترین پژوهشگر در بخش مقالات علمی، مهدی علیاری شوره دلی در بخش طرح پژوهشی، آزاده شهیدیان در بخش کتاب، جعفرهیرانی نوبری به عنوان پژوهشگر برتر درزمینه فناوری و عرفان صلاحی نژاد از دانشکده مهندسی علم ومواد به عنوان پژوهشگر برگزیده جوان انتخاب شدند.

کد N2035444

وبگردی