آفتاب

برای مشکلات امروز باید ۱۰ سال پیش فکر می‌کردیم/ جای خالی پژوهش در صنعت نفت

برای مشکلات امروز باید ۱۰ سال پیش فکر می‌کردیم/ جای خالی پژوهش در صنعت نفت

هندی اظهار داشت: ما برای مشکلات امروز باید ۱۰ سال پیش فکر می کردیم، پژوهش بازاری دیر بازده است برای مشکلات امروز نمی توان از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صالح هندی در نشستی خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه در تمام دنیا صنعت نفت مبتنی بر فناوری و علم نو است اما در ایران هنوز فناوزی جایگاه خود را پیدا نکرده، اظهار داشت: ما همچنان مبتنی بر عملیات هستیم اما یکی از اهداف مدیران ارشد دستیابی به فناوری نو  و منابع مالی است. این در حالی است که در پژوهش بیش از مباحث مالی مشکل داریم.

وی افزود: دلیل اینکه در وزارت نفت میانگین دانش فنی کم است، برخی اوقات ساخت و مهندسی معکوس، رفع تنگنای صنعت، عیب یابی تجهیزات را با فناوری اشتباه می‌گیریم و حتی مدیران منتقع نشده‌اند.

مدیر عامل شرکت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت تاکید کرد: ما برای مشکلات امروز باید ۱۰ سال پیش فکر می کردیم، پژوهش بازاری دیر بازده است برای مشکلات امروز نمی توان از آن استفاده کرد. نیاز سنجی فناوری در نفت محقق نشده است، یعنی تشخیص اینکه در آینده چه فناوری نیاز داریم و برای رسیدن به آن چه کنیم، اتفاق نیفتاده است.

ادامه دارد.....

 

کد N2035371

وبگردی