آفتاب

تقدیر از طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی در جشنواره صنعت

تقدیر از طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی در جشنواره صنعت

در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت، طرح ملی "گرد و غبار" سازمان زمین‌شناسی به عنوان طرح فرا دستگاهی مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت از دکتر رضا شهبازی، مجری طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناختی، زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم دکتر فریبرز قریب، مسئول شورای پژوهش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خاطرنشان کرد: نتایج حاصله از "طرح ملی گرد و غبار کشور (منشایابی و اولویت‌بندی برای برنامه اجرایی مهار)" که در مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان اجرایی شد، بنا بر نظر ریاست وقت سازمان به عنوان کاندیدای طرح پژوهشی برتر به معاونت آموزش،  پژوهش و فناوری وزارت صنعت،  معدن و تجارت معرفی شد.

وی افزود: پس از انجام داوری‌های متعدد از سوی دبیرخانه ستاد هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت این طرح تایید و به عنوان طرح فرادستگاهی برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب و معرفی شد.

رضا شهبازی، مجری طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز با بیان این‌که این طرح با همکاری کمیته ملی مقابله با  پدیده گرد و غبار در این سازمان در حال انجام است، گفت:  دستاوردهای این طرح شامل تهیه نقشه کانون‌های تولید گرد و غبار در کشور،  نمونه‌برداری و آنالیز ویژگی فیزیکی و شیمیایی و آلایندگی ذرات در این کانون‌ها و کمک به اولویت‌بندی پهنه‌های وسیع بیابانی و غبارخیز به منظور اجرای برنامه مهار و کنترل بوده است.

شهبازی با اشاره به این‌که دستاوردهای فاز اول این طرح به هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت ارائه شد، خاطر نشان کرد: البته این نتایج در اختیار کمیته ملی مقابله با گردوغبار کشور نیز قرار گرفت.

وی یادآور شد: این پروژه با جزئیات بیشتر و گسترده‌تر به همت کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سطح فراملی نیز در دست اجرا است که دستاوردهای حاصل از آن نیز در زمان متقضی پس از  حصول نتایج بیشتر منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N2035321

وبگردی