آفتاب

خرمشاد: در نظم آینده منطقه،‌ ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ است

خرمشاد: در نظم آینده منطقه،‌ ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ است

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به تاکید مقامات ایران از سطوح عالی تا پایین بر صلح وثبات و همکاری دسته جمعی در منطقه اظهار کرد: پیام‌هایی که از ایران داده می شود رسیدن به نظم با مشارکت همه کشورهای منطقه است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر خرمشاد در سخنانی در سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت در ارایه مقاله خود با عنوان " محور مقاومت، الگوی فراگیر منطقه‌ای" گفت: در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهم که چگونه جمهوری اسلامی ایران توانسته محور مقاومت را به الگوی فراگیر منطقه‌ای تبدیل کند و این الگو چه تبعاتی در نظم و امنیت آینده منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در قالب نظریه موازنه قدرت، پس از سقوط صدام حسین، محور مقاومت به الگوی منطقه‌ای و تاثیرگذار تبدیل شد و ایران نیز از قدرت نرم برخاسته از انقلاب اسلامی استفاده کرد و ایران را از یک کشور به یک محور تبدیل کرد از این رو اگر بخواهیم در نظم آینده منطقه توازن را مبنا قرار دهیم ایران یک قدرت منطقه ای بزرگ است و در کنار آن دیگر کشورها نیز بر اساس وزن سیاسی و امنیتی‌شان قرار می گیرند.
این کارشناس مسایل بین‌الملل در ادامه ابراز امیدواری کرد که در این چارچوب می‌توان به یک نظم دسته جمعی و شبکه‌ای و منطقه قدرتمند از خلال نوعی گفت‌وگوی درون تمدنی در قالب تمدن اسلامی رسید.

انتهای پیام

کد N2035200

وبگردی