آفتاب

مجلس سنا جنجالی ترین گزارش سال را منتشر کرد

مجلس سنا جنجالی ترین گزارش سال را منتشر کرد

نتایج جدید یک گزارش مفصل منتشر شده از سوی مجلس سنا نشان می دهد که میزان تداخل روسیه در انتخابات سال 2016 در ایالات متحده بیش از آن است که تا کنون حدس زده می شد.

انتخاب: حجم مداخلات روس ها برای انتخاب دونالد ترامپ بسیار فراتر از آنچه تا کنون تصور می شد، ارزیابی می شود.
بر اساس این گزارش، که با تجزیه و تحلیل منابع خبری موثق تهیه شده برای مجلس سنا انجام شده،   مقیاس فعالیت های مجازی  کمپین خبری روسیه در انتخابات سال 2016 ایالات متحده و تلاش های آن برای کسب پیروزی رئیس جمهور فعلی ایالات متحده؛ دونالد ترامپ فراتر از حد انتظار است.
این گزارش نشان داد که عملیات مذکور با استفاده از هر نوع پلت فرم شبکه های اجتماعی، از جمله فیسبوک، توییتر و یوتیوب، برای سعی در بروز اختلافات سیاسی میان آمریکایی ها در ماه های پیش از انتخابات انجام شده است.
غرق شدن مخاطب در بخشی از اطلاعات گلچین شده به مدت طولانی بخشی از استراتژی و سیاست خارجی روسیه است و چه فضایی بهتر از شبکه های اجتماعی، چرا که شبکه های اجتماعی اجازه می دهند تلاش های روس ها در مقیاسی بزرگ و به شکل  ویروسی گسترش یابد. سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به کنگره هشدار داده اند که این کمپین ها در انتخابات آینده نیز ادامه خواهد یافت.
این گزارش نشان داد که کمپین روس، آمریکایی ها را به گروه های کلیدی تقسیم و هدف گذاری کرده اند و سپس  در طول زمان بر اساس لحظات سیاسی مهم  نظیر جلسات ریاست جمهوری و کنوانسیون های حزبی، تلاش های خود را تغییر می دادند و مخاطبان را تحت تاثیر خود می گذاشتند.
در بخشی از این گزارش می خوانیم:"به وضوح مشخص است که تمام پیام ها به نفع حزب جمهوری خواه و به ویژه دونالد ترامپ بود. ترامپ بیشتر حمایت مجازی خود را در طول مبارزات انتخاباتی از سمت روس ها دریافت کرد. روس ها پیام هایی را ارائه می دادند که به کاربران اشتیاق رأی دادن به دونالد ترامپ را تلقین می کردند و عملا در راستای حمایت از جمهوریخواهان بود."
این گزارش بر اساس تجزیه و تحلیل میلیون ها پست ارائه شده توسط شبکه های اجتماعی طراحی شده است. نویسندگان این گزارش از شرکت ها خواستند در آینده  داده ها را به شیوه های "معنی دار و سازنده تری" ارائه دهند.
بر اساس این گزارش، اینستاگرام  به عنوان محبوبیت ترین شبکه اجتماعی بین جوانان بیشترین خطر را در حوزه انتخابات به دوش می کشد. عوامل روسی در اینستاگرام، تمرکز اصلی خود را بر نژاد، قومیت و دیگر اشکال هویت شخصی گذاشته بودند.
فعالیت اینستاگرامی کمپین های حامی ترامپ از 2600 پست در ماه در سال 2016 به حدود 6000 در سال 2017 رسید. در گزارشی سه ساله، تعداد اکات های روس تبار حامی ترامپ بیش از 185 میلیون نفر دنبال کننده  و 4 میلیونر نظر را کسب کرده اند.
پیش از این نیز فیسبوک، توییتر و گوگل بیش از یک سال است توسط کنگره مورد بررسی قرار گرفته اند و تحت فشارند. در گزارش جدید تاکید شده که روس ها از هویت های دزدیده شده  استفاده می کنند و به عنوان شهروندان آمریکایی در فیسبوک و اینستاگرام فعالیت می کنند.
توییتر در بیانیه ای گفت: "تمرکز تک تک ما برای بهبود سلامت مکالمات عمومی در پلت فرم ما است و حفاظت از صداقت انتخابات یکی از جنبه های مهم این ماموریت است." "ما از سال 2016 به منظور مقابله با دستکاری خدماتمان پیشرفت قابل توجهی کرده ایم که شامل تحقیق و پیشگیری می شود. "
کد N2034987

وبگردی