آفتاب

معرفی طرح‌های کاربردی و برگزیده جشنواره‌های علمی به صنعت

معرفی طرح‌های کاربردی و برگزیده جشنواره‌های علمی به صنعت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری جشنواره‌های علمی را در راستای شناسایی محققان و استعدادهای برتر علمی دانست و گفت: طرح‌های برگزیده با قابلیت کاربردی به صنعت معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در حاشیه بیستمین جشنواره جوان خوارزمی در جمع خبرنگاران گفت: مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری برای کاربردی کردن طرح‌های فناورانه فعال هستند.

وی با بیان اینکه صاحبان ایده در قالب استارتاپ اقدام به توسعه طرح‌های خود می‌کنند، اظهار کرد: در پارکهای فناوری از ایده‌های نوآورانه حمایت می‌شود و این مراکز آمادگی کمک به فناوران را دارند.

وی با تاکید بر حمایت از صاحبان ایده، یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که حمایت از جوانان را به مراکز رشد ببریم تا از ظرفیت جوانان در این مراکز استفاده کنیم.

غلامی با اشاره به حمایت‌های صندوق‌های "حمایت از پژوهشگران و فناوران" و "شکوفایی و نوآوری"، خاطر نشان کرد: این صندوق‌ها با رویکرد حمایت از صاحبان ایده تشکیل شده‌اند.

وزیر علوم برگزاری جشنواره‌های علمی را در راستای معرفی استعدادهای برتر علمی دانست و ادامه داد: شناسایی استعدادها و معرفی آن‌ها به جامعه علمی اهمیت دارد، از این رو اگر ایده‌ای کاربردی باشد، قطعا به بخش صنعت و نهادهای علمی که می‌توانند از ایده‌ها برای تبدیل به فناوری استفاده کنند، فرستاده می‌شود.

وی گفت: افراد برتر جشنواره‌ها به دستگاه‌هایی که می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند، معرفی می‌شوند؛ وظیفه وزارت علوم و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری این است که از آن‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N2034753

وبگردی