آفتاب

تظاهرات گسترده مردم بلژیک در خیابان‌های پایتخت آغاز شد

تظاهرات گسترده مردم بلژیک در خیابان‌های پایتخت آغاز شد

برخی رسانه ها هم اکنون پوشش زنده تظاهرات گسترده مردم بلژیک در خیابان های بروکسل را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از تظاهرات گسترده مردم بلژیک در خیابان های بروکسل پایتخت این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری های مهم جهان، خیل عظیمی از مردم بلژیک در خیابان های بروکسل اعتراض خود را به سیاست های دولت کشورشان در خصوص امضای پیمان مهاجرتی سازمان ملل اعلام کردند.

این درحالیست که شمار زیادی از شهروندان ۲۰۰ شهر اسپانیا نیز دیشب با برگزاری تظاهرات های گسترده به سیاست های اقتصادی دولت اعتراض کردند.

شهرهای بارسلون، والنسیا، کرونا، سویل و مادرید از جمله شهرهایی بودند که تظاهرات های گسترده تری در آنها برنامه ریزی و اجرا شده است.

گفتنی است که با شروع ناآرامی های مردمی در فرانسه موسوم به اعتراضات "«جلیقه زردها»، شمار دیگری از کشورهای اروپایی مانند اتریش، صربستان، ایتالیا و بلژیک نیز شاهد اعتراض های ضد دولتی شهروندان خود هستند.

تظاهرات کنندگان ایتالیائی در خصوص لغو قانون حمایت بشردوستانه از پناهجویان که از سوی معاون نخست وزیر ایتالیا ابلاغ شده، اعتراض و انتقاد کردند. بر اساس قانون مهاجرتی جدید ایتالیا دولت می تواند پناهجویان تازه وارد به این کشور را اخراج و به کشورهای مبداء بازگرداند.

در همین رابطه، شمار زیادی از شهروندان صربستان نیز با برگزاری راهپیمایی در خیابانها نسبت به عملکرد دولت «الکساندر ووجیچ» رئیس‌جمهوری این کشور اعتراض کردند.

گفتنی است، جلیقه زردهای بلژیکی روز گذشته در خیابان‌ های بروکسل دست به برگزاری تظاهرات ضد دولتی زدند. بر اساس اعلام پلیس بروکسل شمار زیادی از نیروهای پلیس برای کنترل اوضاع معترضان را محاصره کرده‌اند. این افراد به سیاست‌های «شارل میشل» نخست‌وزیر بلژیک اعتراض دارند.

پلیس بروکسل در جریان تظاهرات روز و شب گذشته شهروندان معترض ۵۰ نفر را دستگیر و بازداشت کرد.

کد N2034575

وبگردی