آفتاب

معدنی‌ها و فلزی‌ها ترمز بورس را کشیدند

معدنی‌ها و فلزی‌ها ترمز بورس را کشیدند

بانکی‌ها که روز گذشته به کاهش شاخص کل در بورس دامن زدند، امروز نیز روند کاهش قیمت را سپری کردند. همچنین نمادهای خودرویی و معدنی و فلزی با کاهش قیمت مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۷۷۸ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۱ هزار و ۷۰۷ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن هم‌جهت با شاخص نقدی و قیمتی ۳۱۸ واحد پایین رفت و در تراز ۲۷ هزار و ۳۳۳ واحد نشست.

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۰۳۶ واحد کاهش تا رقم ۱۷۳ هزار و ۴۵۵ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۲۳۵ و ۴۶۲۲ واحد کاهش یافت.

امروز نمادهایی در گروه کانه‌های فلزی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بیشترین تاثیر را در نوسانات شاخص کل داشتند. به طوری که معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۳۲۱، ۲۲۱ و ۲۰۹ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

بانکی‌ها نیز همانند روز گذشته به کاهش شاخص‌های بازار دامن زدند و تعدادی از نمادهای بانکی بعد از این نمادهای یاد شده بر نوسانات شاخص کل تاثیر منفی داشتند. در عین حال نمادهایی از گروه مپنا، پتروشیمی خارک و صنایع شیمیایی ایران هر یک به ترتیب ۱۰۵، ۳۱ و ۱۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص بازار سرمایه داشتند.

بانکی‌ها امروز بار دیگر نسبت به دیگر گروه‌ها حجم و ارزش معامله بالایی را تجربه کردند به طوری که ارزش کل معاملات این گروه به رقم ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید، اما در عین حال در این گروه شاهد افت قیمت فزاینده و صف‌های فروش بودیم، به طوری که در نمادهای بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات قیمت‌ها بیش از چهار درصد افت کرد.

گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز به شدت با کاهش قیمت مواجه شدند و در برخی از نمادها مخصوصا نمادهای تاثیرگذار روی شاخص صف‌های میلیونی فروش ایجاد شد. در این گروه ۴۹ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

اما در گروه محصولات شیمیایی نمادهایی مشاهده می‌شد که کمتر از دو درصد کاهش قیمت را تجربه کردند، هرچند که مدیریت صنعت شوینده بهشهر و بین‌المللی صنایع پارس مرز چهار درصد را در کاهش قیمت پشت سر گذاشتند.

خودرویی‌ها نیز امروز با کاهش قیمت مواجه شدند و عمدتا شرکت‌های این گروه دو درصد را در قیمت پایانی تجربه کردند. فرآورده‌های نفتی نیز عمدتا با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۰۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز با ۱۵.۸ واحد کاهش روبه‌رو شد و تا رقم ۱۸۲۶.۶۳ پایین رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۴۵۷ میلیارد تومان و حجم معاملات آن به ۶۳۶ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام

کد N2034447

وبگردی