آفتاب

فاصله گرفتن از منشورهای بین المللی عامل اصلی تشدید بحران­‌ها در خاورمیانه است

فاصله گرفتن از منشورهای بین المللی عامل اصلی تشدید بحران­‌ها در خاورمیانه است

امیر قطر عدم پای بندی به منشورهای بین المللی،‌ حقوق بشر و احترام متقابل را دلیل اصلی تشدید بحران­‌های خاور میانه برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اگر از منشورهای بین‌المللی، ارزش‌­های گفت‌و‌گو و همزیستی مسالمت‌آمیز، حقوق بشر و احترام متقابل فاصله گرفته نمی‌­شد،‌ با تشدید و افزایش ­بحران­‌های منطقه خاورمیانه مواجه نبوده و چالش‌­هایی چون مهاجرت،‌ پناهندگی، فقر و گسترش تروریسم  نیز به این اندازه عمیق نمی‌­شدند».

امیر قطر روز گذشته طی سخنرانی در مراسم آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی دوحه از کشورهای تحریم‌کننده کشورش به ویژه عربستان سعودی البته بدون ذکر نام آن به شدت انتقاد و تأکید کرد که درگیری‌­های فراگیر و انحصارطلبانه باعث به وجود آمدن سازمان­‌هایی می­‌شوند که حقوق بشر را نادیده می‌­گیرند.

وی با اشاره به اینکه مفهوم خاص و انحصاری از امنیت خود امنیت را تهدید می‌­کند، پیشرفت تکنولوژی و ایجاد فضاهای باز را چالش بزرگی در مسیر بستن دهان­‌ها و وتوی کلمات دانست و افزود:‌ «سرکوب، استبداد،‌ نقض حقوق بشر ‌و دوگانگی معیارها بشریت را تهدید می‌­کند».

کد N2033947

وبگردی