آفتاب
روایت نقوی حسینی از جلسه فراکسیون ولایی؛

وزیر راه: ناوگان مسافربری نیازمند اصلاح است

وزیر راه: ناوگان مسافربری نیازمند اصلاح است

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در جلسه فراکسیون، وزیر راه و شهر سازی بر اصلاح ناوگان مسافربری تاکید کرد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در جلسه امروز فراکسیون محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و کلیه معاونان وی شرکت کردند، گفت: اسلامی در این جلسه بر ضرورت همکاری و تعامل با قوه مقننه تاکید کرد و گفت: داشتن رابطه منطقی، پایدار و سازنده وزارتخانه با مجلس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما با کمک نمایندگان مردم، همه توان خود را در جهت رضایتمندی شهروندان به کار خواهیم بست و این راهبرد در اولویت کار ما قرار دارد.

وی افزود: وزیر راه به نمایندگان گفت،«حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه های باقی مانده به پیمانکاران و ضرورت انجام پروژه های جدید، شرایط منابع ما را کاملاً روشن میکند و باید برای این شرایط در بودجه سالانه اقداماتی صورت گیرد.»

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه افزایش سرمایه در حوزه مسکن محور دیگری بود که اسلامی به آن پرداخت و تاکید کرد،«ما در این زمینه طرح ارائه کرده ایم و حتماً پروژه های مسکن مهر را تکمیل خواهیم کرد.»

نقوی حسینی  با بیان اینکه فروش خانهای سازمانی، فروش خانه های مسکن مهر به جای اجاره های ۹۹ ساله از جمله راه های تامین مالی است که وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد، تاکید کرد: او به نمایندگان گفت،در حوزه حمل و نقل، صندوقی را به تصویب هیئت دولت رسانده ایم و راه های تامین اعتبارات این صندوق، پیش بینی شده و در بودجه سال ۹۸ هم خواهد آمد.

وی به نقل از وزیر راه گفت: او تاکید کرد، باید عدالت منطقه ای را در اجرای پروژه ها اعمال کنیم و این برنامه نیز آماده شده است از این رو برای نقاط حادثه خیز نیز برنامه های عملیاتی را آغاز کرده ایم و حدود ۳ هزار میلیارد تومان در این طرح اعتبار پیش بینی شده است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی پرداختن به حوزه مسکن را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه فراکسیون متبوعش خواند و گفت: اسلامی معتقد است،در زمینه مسکن برنامه عملی، جامع و عملیاتی طراحی و برای هر یک از دهک های نیازمند مسکن ،طرح مناسب آن را پیش بینی کردیم، از این رو  سرمایه گذاری دربافت فرسوده شهرها از جمله طرح های مهم حوزه شهرسازی و مسکن است که سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته است.

نقوی حسینی با بیان اینکه وزیر راه می گوید، قطعاً در سال ۹۸ و ۹۹ در حوزه مسکن شاهد تحرکات خوبی خواهیم بود و در هر شهر و منطقه ای که نیاز به ساخت مسکن باشد،اظهارداشت: حتماً طرح ساخت مسکن اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل هم در این جلسه بررسی شد و وزیر راه با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بحث های مفصلی باید انجام شود، گفت: وی براین باور است، ناوگان مسافربری آسمانی، زمینی و دریایی نیازمند اصلاح، نوسازی و برنامه ریزی مدون است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید براینکه وزیر راه می گوید چارتر خلاف است و وی با اینگونه برنامه ریزی پروازی چارتری برخورد خواهد کرد، گفت: او تاکید کرد باید چارتر بسته شود، مگر برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد.

وی  گفت: اسلامی، خدمات ریلی را یکی دیگر از محورهای وزراتخانه متبوعش دانست و گفت: او در این راستا از پروژه تهران به ورامین و  گرمسار نام برد .

کد N2033852

وبگردی