آفتاب

تلاش برای حل مسائل کشاورزی و محیط زیست با نگاه علمی

تلاش برای حل مسائل کشاورزی و محیط زیست با نگاه علمی

دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی اسفندماه امسال در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر شاپور کوهستانی، رییس دانشگاه جیرفت با اعلام این خبر گفت: در راستای تقویت روحیه کاوشگری جامعه دانشگاهی برای کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در عرصه علم دانش، دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در اسفند ماه امسال در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری همایش‌ها به تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم پژوهشگران، دانشجویان، مدیران و کارشناسان اجرایی و نیز ایجاد زمینه‌ای برای فعالیت‌های جمعی کمک شایانی می‌کند.

رییس دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان در بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این همایش ایجاد زمینه گفتگوهای بین رشته‌ای پیرامون مسائل مربوط به کشاورزی، حفظ محیط زیست و امنیت غذایی است.

کوهستانی از دیگر اهداف این همایش را تبادل دانش و تجارب در حوزه علوم کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی و تلاش برای تحقق نگاه علمی به حل مسائل کشاورزی و محیط زیست بیان کرد.

دکتر مظهری، دبیر علمی همایش بین‌المللی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی با بیان این‌که محورهای همایش بر اساس نیاز روز بخش کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی برنامه‌ریزی شده است، گفت: مهمترین محورهای همایش "مدیریت بحران آب در کشاورزی و محیط زیست" است که در جامعه امروزی  اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: فناوری‌ها و روش‌های نوین در تولید محصولات کشاورزی و حفاظت محیط زیست، کشاورزی و آلودگی‌های زیست محیطی، سلامت غذایی در تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان، تنوع زیستی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از جمله محورهای همایش است که همه جامعه امروزه با آن در ارتباط  هستند و ضرورت دارد تولیدات علمی در این بخش به این سمت حرکت کند.

مظهری با اشاره به تولید محصولات تراریخته در دنیا و چالش این تولیدات در کشور، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای همایش با عنوان "محصولات تراریخته و چالش‌های زیست‌محیطی" مرتبط است که پژوهشگران می‌توانند به این موضوع بپردازند.

وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری همایش سعی کرده است که محورهای همایش به سمت پژوهش‌های کاربردی سوق داده شود و موضوعاتی را در بر بگیرند که جامعه با آن روبه‌رو است.

انتهای پیام

کد N2033815

وبگردی