آفتاب

مذاکره مونسان بادادستان تهران درباره ساخت و ساز درعرصه کاخ گلستان

مذاکره مونسان بادادستان تهران درباره ساخت و ساز درعرصه کاخ گلستان

ساخت و ساز غیرقانونی انجام شده در عرصه کاخ جهانی گلستان باید هر چه سریعتر متوقف شود. این مو ضوع را مونسان در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت: این پرونده را با دادستان تهران در میان می گذارم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی عصر امروز ۲۴ آذر به محله بازار تهران رفت و از ساختمان در حال ساخت مجاور کاخ گلستان بازدید کرد.

وی افزود: این ساختمان به جای ساختمان قدیمی معروف به چلوکبابی جوان در حال انجام است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: مدتها پیش شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مجوز ساخت و ساز تا ارتفاع ۱۳.۵ متر را داده بود در حالی که ارتفاع قانونی برای ساخت و ساز در عرصه کاخ جهانی گلستان ۷.۵ متر است.

مونسان از این ساخت و ساز دیدن کرد و گفت: دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرده ام. من ۱۰روز پیش از این ساخت و ساز باخبر شده ام و به معاون میراث فرهنگی گفته ام که باید این موضوع بررسی شود و پرونده آن نیز در دادگاه ناحیه ۱۲ بررسی می‌شود. طبق قانون باید این ساخت وساز به حالت اولیه برگردد. من این موضوع را با دادستان تهران مطرح خواهم کرد.

وی گفت: توقع ما از شهرداری این است که این ساخت و ساز را هر چه سریعتر متوقف کند چون تاحالا نیز دچار خسران شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: این موضوع برای سال ۹۵ بوده و شورای فنی میراث فرهنگی و اداره کل میراث تهران و شهرداری منطقه مجوز این ساخت و ساز را داده بودند. هم دادن این مجوز و هم ارتفاع ۱۳.۵ متر درست نبوده است.

وی گفت: چلوکبابی جوان ساختمان قدیمی و ارزشمندی نبوده است اما اکنون تعرضی به زمین های عرصه کاخ گلستان شده است. حضور ما در اینجا نیز نشانگر آن است که به نگرانی های مردم توجه کرده ایم. ما متاسفیم که این ساخت و ساز متوقف نشده است اما مردم نباید نگران باشند. هر تخلفی که انجام شده به حالت اول بر می گردد.

مونسان گفت: در این بازدید نماینده ای از شهرداری منطقه ۱۲ نیز حضور داشت که گفت: طبق محاسبات ما این ساخت و ساز تا ۱۱ متر و ۱۵ سانتیمتر بالا رفته است که در پاسخ به این موضوع مونسان گفت حد مجاز ارتفاع ۷.۵ متر است.

در این بازدید محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی نیز گفت: فیش هایی در اسناد کاخ گلستان پیدا شده که نشان می دهد که زمین های کاخ گلستان چقدر است. مالک این ساختمان نیز سندی را نشان داده که می گوید ششدانگ این زمین متعلق به او است. در زمانی که این ساخت و ساز شروع شده بود باید مالک مجوز لازم را از سازمان میراث فرهنگی می گرفته است.

کد N2033570

وبگردی