آفتاب

امروز مسیر پژوهش‌ها تغییر کرده است/باید با رویکرد حل مسئله کار کرد

امروز مسیر پژوهش‌ها تغییر کرده است/باید با رویکرد حل مسئله کار کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: در مسائل پژوهشی، حل مسائل باید مدنظر باشد.

یدالله رجایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه اسلامی از گذشته تاکنون اهمیت بالایی برای امر پژوهش قائل بوده و بودجه‌های متمادی برای پژوهش و پیشرفت امور پژوهشی به تصویب رسانده است.

این مسئول در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش، ادامه داد: نگارش مقالات و راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه‌ها، از جمله اقداماتی است که در گذشته انجام شده است، ولی امروز مسیر پژوهش‌ها تغییر کرده است.

وی افزود: در گذشته پژوهش‌ها به‌صورت صرف انجام می‌شد و خلاقیت، نوآوری، اشتغال و اینگونه موارد را در اکثر موارد شامل نمی‌شد، ولی خوشبختانه حدود دو سال است که در مسائل پژوهشی حل مسائل مدنظر قرار می‌گیرد.

رجایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به دنبال آن است که در هر پژوهش ایده‌هایی در بحث تولید محصول و خدمات ارائه شود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد به دنبال ارائه پژوهش‌هایی در راستای حل مشکلات صنعت، کشاورزی، خدمات و ... است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از تاسیس و تجهیز دو مرکز تحقیقات خبر داد و یادآور شد: یکی از این مراکز تحقیقات در زمینه بیولوژیک با دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کند. همچنین پژوهشگرانی خارج از دانشگاه خواستار حضور و انجام تحقیقات خود در این مرکز هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان امسال مرکز تحقیقات سرب‌ و روی را ایجاد کرده است و از آنجایی که استان زنجان پتانسیل بالایی در زمینه فعالیت‌ها و محصولات معدنی دارد، علاوه‌ بر پژوهش‌های مورد نظر دانشگاه، پژوهش‌هایی نیز برای بخش خصوصی انجام‌ شده است.

رجایی با اشاره به پیشرفت دانشگاه آزاد در تبدیل ایده و محصول، خاطرنشان کرد: در این راستا یک مرکز رشد ایجاد شده و واحدهای فناور در آن مستقر شده‌اند و تاکنون چند محصول استارت‌آپی از قبیل دستگاه هوشمند MRP، محصولات سالم و ارگانیک، بتن غلتکی بسیار مقاوم، دستگاه هشداردهنده زلزله ۸ ثانیه زودتر، سیانید سدیم، صابون پودری و خمیری، موتور پیستونی، ربات پرنده و پهباد تولید شده است.


انتهای پیام
کد N2032890

وبگردی