آفتاب

فرمایشات رهبری در مورد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیازمند تفسیر است

فرمایشات رهبری در مورد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیازمند تفسیر است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون‌های تخصصی یک مطالعه‌ای انجام بدهند که تشخیص این که فردی جایگزین ندارد در قانون به چه صورت است؟

علی ابراهیمی نماینده شازند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: بنده قبلا هم گفته‌ام اصلا ای کاش دولت‌ها خودشان رعایت می‌کردند و نیازی نبود که ما چنین قانونی را وضع کنیم چون این قانون علی رغم محاسنی که دارد یکسری محدودیت‌هایی نیز ایجاد می‌کند. درست است که ما در این قانون در حوزه‌ی وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح استثنائاتی قائل شدیم، ولی واقعیت این است که ممکن است در این میان بعضی از استعدادها نیز از بین بروند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه «اصل این قانون، قانون بسیار خوبی‌است و فضای مدیریتی کشور را باز می‌کند» در مورد فرمایشات رهبری اظهار کرد: لازم است مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون‌های تخصصی یک مطالعه‌ای انجام بدهند که چطور می‌شود این اشکال ریزی که به این قانون وارد هست را نیز مرتفع کنیم، وگرنه اگر بخواهیم قانون را به هر ترتیبی به شکلی پیش ببریم که اجرا نشود، اتفاق خوبی  نمی‌افتد.

وی افزود: تا الآن خوب پیش رفته است در موارد استثناء زیر نظر مقام معظم رهبری نیز باید در یک مدت زمان نسبتا مناسبی ارزیابی شود و خود مجلس اصلاح را انجام دهد تا اینکه بخواهیم از اختیارات رهبری استفاده کنیم.

ابراهیمی فرمایشات مقام معظم رهبری را نیازمند تفسیر و واکاوی دانست و در مورد گنجاندن بندی در قانون مبنی بر اینکه فردی که جایگزین ندارد در یک مدت مشخص موظف به انتقال تجربه خود به دیگری است، گفت: در این صورت این بند تفسیر می شود و نمی‌توان آن را حل و فصل کرد، اما اینکه بگوییم یک فرد جایگزین ندارد که نمی‌شود پس پدیده‌ی مرگ را چکار می‌کنیم؟ ما باید حواسمان باشد و اینقدر دچار خلاء مدیریتی نباشیم که با نبود یک نفر کشور به بن بست بخورد.

نماینده‌ی مردم شازند در مجلس در پایان تفاوت قوانین تامین اجتماعی با خدمات کشوری در مدت زمان بازنشستگی  افراد را یکی از نقطه ضعف‌های مدیریت کشور و قانون منع به‌کارگیری دانست و افزود: ما باید تلاش  کنیم که همه تابع قانون واحد باشند تا هر کسی از آیین‌نامه دستگاه خودش تبعیت کند.

انتهای پیام

کد N2032462

وبگردی