آفتاب

اظهار نظر غیر تخصصی آسیب زا است

اظهار نظر  غیر تخصصی  آسیب زا است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اظهار نظر در حوزه غیرتخصصی آسیب زا است عنوان کرد: این موضوع موضوعی جدید نیست و بیشتر ما شاهد اینگونه اظهار نظرات غیرتخصص بوده ایم.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این موضوع که برخی از چهره های مشهور در حوزه های مختلف اظهار نظر می‌کنند و اظهار نظر غیر تخصصی موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود، گفت: به نظر می رسد نه صرفا هنرمندان و چهره های خاص بلکه افراد در تمامی سطوح باید بپذیرند که در موضوعات مختلف افراد متخصص اظهار نظر کنند.

وی افزود: یک موضوع برای خود متخصص دارد دستگاه اجرایی؛ مسوول و صاحب نظر دارد. باید گذاشت که در هر حوزه ای افراد مسوول همان حوزه اظهار نظر کنند این اولین بار نیست که شاهد این موضوع هستیم. خیلی از افراد در جامعه در سطوح مختلف هستند که در جایگاه های مختلف ودر موضوعات مختلف بارها اظهار نظر کردند که نه تخصص لازم را داشتند و نه تجربه اجرای آن را.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگر کشور ما در مسائل مختلف دچار مشکل می شود به این دلیل است که هر فرد کار مربوط به خود را انجام نمی دهد این موضوع در تمامی سطوح هم وجود دارد. نمی توان گفت این موضوع فقط در حوزه هنر و ورزش وجود دارد افراد دیگری بودند که در خصوص هنر و یا در خصوص ورزش اظهار نظر کردند.

میرزاده ادامه داد: این موضوع، موضوعی جدید نیست. اینکه افراد در حوزه ی غیر تخصصی اظهار نظر می‌کنند رهنمود می دهند و دیدگاه مطرح می‌کند خود موضوعی آسیب زا است. ما شاهد این موضوع در حوزه های مختلف هستیم. عزیزان رسانه هم باید به این موضوع توجه کنند برای مثال من که خبرنگار هستم باید دقت کنم در موضوعی که سوال می پرسم و نظر می دهم اطلاعات لازم را دارم یا خیر؟

وی در پایان تاکید کرد: گاهی تیتری نوشته می شود که اگر فرد خالق آن موضوع صاحب نظر باشد تیتر دیگری انتخاب می‌کرد و موضوع را به شکل دیگری منعکس می‌کرد. اظهار نظر درموضاعات غیرتخصصی برای اولین بار و آخرین بار نیست، این موضوع پسندیده نبوده و نخواهد بود .

انتهای پیام

کد N2032394

وبگردی