آفتاب

بازرسی‌ها در آستانه شب یلدا، تشدید می شود

بازرسی‌ها در آستانه شب یلدا، تشدید می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از تشدید بازرسی‌ها در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: جرائم سنگین در انتظار فروشندگان متخلف است.

به گزارش مهر، جهانگیر شاهمرادی در خصوص نظارت و بازرسی‌های ویژه اقلام شب یلدا در استان، اظهار کرد: حدود ۱۵ روز است که طرح تشدید بازرسی در حال انجام است، در این خصوص به بازرسی‌های سازمان و همچنین اتاق اصناف دستورات جدی اعلام‌شده است.
وی توضیح داد که با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان طرح نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر اصناف و بازار انجام می‌شود، گفت: در این طرح مایحتاج ضروری مورد مصرف خانواده‌ها ازجمله اقلامی که در سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شود و همچنین آجیل و خشکباری که این روزها به دلیل در پیش داشتن شب یلدا مورد تقاضای مردم است، موردتوجه قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اصناف همه فروشندگان موظف به ارائه فاکتور هستند، به عبارتی قیمتی که برای فروش بر روی آجیل‌ها و خشکبار درج می‌شود باید بر اساس فاکتور رسمی و با احتساب سودهای متعارفی باشد که همکاران ما مسلط به محاسبه آن هستند.
شاهمرادی در ادامه عنوان کرد: اگر فاکتوری که فروشنده‌های آجیل و خشکبار بر اساس آن خرید خود را انجام داده‌اند هم قیمت بالا و غیرمعقولی داشته باشد با آن فروشنده خاطی برخورد خواهیم کرد و به سراغ فروشنده‌های عمده این اقلام هم می‌رویم.
وی با تأکید بر اینکه قیمت‌های درج‌شده باید بر اساس فاکتورهای رسمی باشد، ادامه داد: ما قیمت‌های بازار را بررسی خواهیم کرد، این نظارت و بازرسی‌ها منتهی به بازار شب یلدا نیست بلکه تا آستانه عید نوروز ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز توضیح داد: انتظار داریم که بازاریان و اصناف خود درزمینهٔ درج قیمت‌ها و واقعی بودن نرخ اقلام، انصاف را رعایت کنند؛ زیرا در غیر این صورت مشمول جرائم سنگین خواهند شد.
شاهمرادی در مورد اختلاف قیمت آجیل و خشکبار موجود در سطح بازار نیز گفت: به‌یقین آجیل و خشکباری متنوعی که در بازار وجود دارد بر اساس سطح کیفیت درجه‌بندی می‌شود، اختلاف قیمت‌ها به همین دلیل است اما همان‌طور که اشاره شد بنای کار ما بر اساس فاکتور خریدی است که فروشندگان ارائه می‌کنند و باقیمت‌های غیرواقعی برخورد می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه تمامی فروشندگان آجیل و خشکبار موظف هستند بر روی این اقلام قیمت‌های فروش را درج کنند و لیست قیمت‌ها نیز در معرض دید عموم باشد، بیان کرد: در این زمینه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اغماض نخواهند کرد و اگر تخلفی مشاهده شود گشت‌های سیار سازمانی که با همکاری تعزیرات حکومتی در سطح بازار فعال هستند با متخلفان برخورد جدی می‌کنند.
کد N2032060

وبگردی